Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Emosjonell utroskap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror hovedårsaken til at du har blitt utkonkurrert er at jenten deler hovedinteressen hans. Har du vurdert å spille sammen med han selv? Hvis du ikke ønsker å gå fra han tror jeg dette vil være den beste fremgangsmåten.

Han syntes sikkert det er kjempehyggelig å levele opp ny karakter sammen med deg så lenge du ikke krever at han bryter forpliktelser til guildet etc. Å få kjæresten til å spille mindre WoW er vanskelig nok uten at han er betatt av en medspiller. I denne situasjonen vil jeg tro det er umulig.

Jeg tviler på at du klarer å få han til å slutte å spille WoW, bytte guild eller ignore denne jenten slik situasjonen er nå. Sannsynligvis kommer han aldri til å møte denne jenten IRL. Godta at han snakker og spiller med henne, så han slipper å skjule det for deg og du slipper å spionere!

Alternativt er det bare å droppe han og gå videre.

Lenke til kommentar

Jeg tror hovedårsaken til at du har blitt utkonkurrert er at jenten deler hovedinteressen hans. Har du vurdert å spille sammen med han selv? Hvis du ikke ønsker å gå fra han tror jeg dette vil være den beste fremgangsmåten.

Han syntes sikkert det er kjempehyggelig å levele opp ny karakter sammen med deg så lenge du ikke krever at han bryter forpliktelser til guildet etc. Å få kjæresten til å spille mindre WoW er vanskelig nok uten at han er betatt av en medspiller. I denne situasjonen vil jeg tro det er umulig.

Jeg tviler på at du klarer å få han til å slutte å spille WoW, bytte guild eller ignore denne jenten slik situasjonen er nå. Sannsynligvis kommer han aldri til å møte denne jenten IRL. Godta at han snakker og spiller med henne, så han slipper å skjule det for deg og du slipper å spionere!

Alternativt er det bare å droppe han og gå videre.

Har spilt med han, har en level 50 et eller annet hunter. Men jeg liker ikke spillet og har bare spilt for å tilbringe tid med han. Eller så elsker jeg å spille, spiller skyrim, need for speed og alle mulige andre spill. En annen grunn til at jeg ikke spiller er fordi jeg er student, må bruke tid på lekser osv. Min stasjonære greier heller ikke å takle spillet og jeg har ikke råd til å kjøpe ny, pga at jeg er student. Er også med i samme guild som han, men jeg har ikke interesse eller tolmodighet til å jobbe meg opp til lvl 85 for å være med å raide.

Han har også sagt at han ikke kommer til å bryte kontakten med henne. Det jeg også så var at de ønsker å møte hverandre. Når han drar på jobb så er den ene plassen han jobber ganske nærme der hun bor. Den ene kvelden da jeg var lei meg så spurte han om jeg var redd for at han hadde vært å besøkt henne, for det skulle jeg ikke bekymre meg for. Jeg hadde ikke tenkt noe over det før da, men da ble jeg bekymret. Leste senere at han hadde lyst å besøke henne, men siden klokken var 12 på natten så ble det ikke noe av. Ellers så skal han på TG neste år, og kommer sannsynligvis til å være med henne der. De skulle egentlig dit i år, men fikk ikke bestilt billetter i tide.

Jeg ber han ikke om å slutte å spille wow, eller å ditche guildet. Jeg ber han om å kutte ned tiden, at den tiden når han ikke raider kan han bruke på mer på meg. Som sagt så elsker jeg å spille selv. Kjøpte det siste battlefieldspillet så vi kunne spille sammen. Plutselig er ikke kvaliteten bra nok. Greit, den er ikke like bra som på dataen hans, men det er ikke direkte dårlig kvalitet på xbox.

Jeg må nok sette meg i tenkeboksen og tenke gjennom hva jeg vil gjøre.

Lenke til kommentar

Uansett hvor vanskelig det er, så tror jeg at jeg hadde pakket kofferten gitt!

Det er egentlig det jeg hadde kommet frem til selv. Men det er så vanskelig, fordi jeg elsker han egentlig, selv om følelsene for han ikke er like sterke som før. Føler meg delvis rolig med tanken på å slå opp. Allikevel er jeg bekymret, vet ikke om jeg er bekymret fordi jeg egentlig vil være med ham, eller fordi jeg er redd for å være alene. Og jeg får dårlig samvittighet for jeg kan jo ikke bare "kaste" han ut av leiligheten.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er egentlig det jeg hadde kommet frem til selv. Men det er så vanskelig, fordi jeg elsker han egentlig, selv om følelsene for han ikke er like sterke som før. Føler meg delvis rolig med tanken på å slå opp. Allikevel er jeg bekymret, vet ikke om jeg er bekymret fordi jeg egentlig vil være med ham, eller fordi jeg er redd for å være alene. Og jeg får dårlig samvittighet for jeg kan jo ikke bare "kaste" han ut av leiligheten.

Var det samvittighetskvaler ifm. utkastelse tråden egentlig handlet om?

Lenke til kommentar

Var det samvittighetskvaler ifm. utkastelse tråden egentlig handlet om?

Nei, beklager, har formulert meg feil. Skulle skrive at det har jeg kommet frem til. Merker at jeg vakler mye. Nå har jeg ikke kommet frem til noe allikevel.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Slapp av, glad for at det ikke stemte - og så ble det ett eksempel på å sjekke ut fortløpende hva man tror opp mot hva det egentlig er.

"misforståelser er alle konflikters mor"

Lenke til kommentar

Oj..... han der ville jeg ha dumpet fort! Jeg syns ikke du har gjort noe galt! Det er jo tross alt han som sitter å flørter med ei anna jente... Du har jo bare vært usikker, og det har du jo all grunn til! Dump han før du blir såret enda mer! det er ialle fall mine tanker! vær sterk! føler med deg :))

Lenke til kommentar

Kjerringer med steingale mødre som de krangler med og oppfører seg steingale sammen med, risikerer selvfølgelig at kjæresten finner seg ei annen kjerring rimelig kjapt, for vi mannfolk gidder faen ikke dramatullet deres.

Jeg synes du skal være forsiktig med hva du skriver og antar. Det er lite vits i å skrive slike ting. Det er relativt lite drama her i hus. Og det er i hvert fall ikke drama som har gjort at han holder på slik.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...