Gå til innhold

Kamera "rulle"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er forumet for stillbildekameraer som bruker film og ikke digitalt system, så jeg tror nok du har bommet :)

Likevel: det du ser etter heter kamera"dolly", og koster en god del om du skal kjøpe det nytt. Jeg vil anbefale å lage din egen løsning. Søk etter dolly på google, så finnr du nok noe :)

Lenke til kommentar

Likevel: det du ser etter heter kamera"dolly", og koster en god del om du skal kjøpe det nytt. Jeg vil anbefale å lage din egen løsning. Søk etter dolly på google, så finnr du nok noe :)

Egentlig heter det cam-slide/rails, vogna kalles gjerne for dolly :)

Finnes veldig mange varianter fra en drøy tusenlapp og oppover, har ikke sjekker selv siden jeg ikke er i markedet for denne type utstyr.

PS: gjør om emneteksten til noe mer forståelig så får du flere svar :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det mest vanlige er en skinne (Slider) for dette bruket.

En Dolly er en vogn på skinner og egner seg mest for større produksjoner. Større produksjoner har også mer gått over til Slider for kortere bevegelser.

Inne i hus med rette jevne gulv kan du bruke en liten "Pocket Dolly/Table Dolly".

Camera Sliders;

Billigste Slider type (og mest brukt blant amatører) er basert på den Industrielle Igus DryLin® skinnen.

Den kan du kjøpe fra ASI Automatikk AS i Drammen.

Husk du vil trenge et veldig stødig stativ og et ekstra video stativ hode for å bruke dette i de fleste situasjoner.

Mer pro typer er CineSlider™ eller Pocket Dolly fra Kessler; http://www.kesslercr...liders-s/49.htm

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...