Nala Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Hei! Veit ikke hvor mye overskriften sa dere men er ute etter en stativ der jeg kan sette kamerat på så rulle deg sakte bortover til siden. Har ikke peiling på hva dette heter. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Dette er forumet for stillbildekameraer som bruker film og ikke digitalt system, så jeg tror nok du har bommet Likevel: det du ser etter heter kamera"dolly", og koster en god del om du skal kjøpe det nytt. Jeg vil anbefale å lage din egen løsning. Søk etter dolly på google, så finnr du nok noe Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Dette er forumet for stillbildekameraer som bruker film og ikke digitalt system, så jeg tror nok du har bommet Flyttet tråden Fint om du rapporterer det i stedet for å kommentere det neste gang. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Likevel: det du ser etter heter kamera"dolly", og koster en god del om du skal kjøpe det nytt. Jeg vil anbefale å lage din egen løsning. Søk etter dolly på google, så finnr du nok noe Egentlig heter det cam-slide/rails, vogna kalles gjerne for dolly Finnes veldig mange varianter fra en drøy tusenlapp og oppover, har ikke sjekker selv siden jeg ikke er i markedet for denne type utstyr. PS: gjør om emneteksten til noe mer forståelig så får du flere svar Endret 29. april 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Nala Skrevet 29. april 2012 Forfatter Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Takker for svar folkens! og sorry for å ha postet det på feil sted, var usikker på hvor jeg skulle poste tråden. Endret 29. april 2012 av Nala Lenke til kommentar
arthon Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) Det mest vanlige er en skinne (Slider) for dette bruket. En Dolly er en vogn på skinner og egner seg mest for større produksjoner. Større produksjoner har også mer gått over til Slider for kortere bevegelser. Inne i hus med rette jevne gulv kan du bruke en liten "Pocket Dolly/Table Dolly". Camera Sliders; Billigste Slider type (og mest brukt blant amatører) er basert på den Industrielle Igus DryLin® skinnen. Den kan du kjøpe fra ASI Automatikk AS i Drammen. Husk du vil trenge et veldig stødig stativ og et ekstra video stativ hode for å bruke dette i de fleste situasjoner. Mer pro typer er CineSlider™ eller Pocket Dolly fra Kessler; http://www.kesslercr...liders-s/49.htm Endret 30. april 2012 av arthon 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå