Dando Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Hei, dette er bare et spørsmål, tråden kan fjerners, eller flyttes om den er postet på feil sted. Men kom over en side kalt NetworkMarketingVT, systemet er enkelt, og gir deg muligheten til å tjene godt med penger via nettet. Det koster 118 dollar totalt å registrere seg som et medlemm, så det er jo en "invistering" og for å bli kvalifisert til å tjene penger, må man gjøre 3 salg, altså få 3 stk til å registrere seg, disse pengene går da til din "Sponsor" som fikk deg til å registrere seg. Når man registrerer seg får man også tilgang til masse digitale produkter, verdt flere tusen dollar, som dem sier. Og man får også 100% tilatelse og vidre selge produktene privat. Så etter mine første 3 "salg" får jeg 98 dollar per registrasjon via meg, + 98 dollar X3 for hans første 3 salg. Jeg mener, er dette systemet lovlig? Er dette en lovlig måte å tjene penger på? Mange mener det er et slags "Pyramide" system, men at dette systemet er anderledes, og gjør det lovlig. Jeg sendte dem et spørsmål, om det er lovlig og hvorfor. Fikk dette som svar: Sure it is legal. We offer a product, training services, and a legitimate pay plan. If we were not legal the FTC would shut us down. It is people who are ignorant to this industry that will tell you it is illegal. Thanks, Jeg har ikke registrert meg opp for noe enda, men dette er jo fristende, men vil vite mere rundt systemet og om det er lovlig først. Endret 29. april 2012 av Dando Lenke til kommentar
mu99 Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Du bør være veldig skeptisk så fort noen lover deg mye penger på en veldig enkel måte! Det er helt sant som du har fått til svar her, det er ikke ulovelig hvis du får provisjon for fysiske produkter du selger til andre. Hadde det vært slik at du fikk provisjon for hver person du fikk til å bli med hadde det mest sannsynlig gått inn under lotteritilsynets regler om pyramidespill. Selv har jeg blitt forsøkt vervet til lignende, men jeg har fint takket nei, dette fungerer akkurat som et pyramidespill, men de utnytter bare et smutthull i loven. For hvis jeg forstår deg riktig så blir de du evt. får solgt noe til medlemmer i dette systemet og? Eller er det muligheter til å bare ha kunder? Lenke til kommentar
Dando Skrevet 29. april 2012 Forfatter Del Skrevet 29. april 2012 Du bør være veldig skeptisk så fort noen lover deg mye penger på en veldig enkel måte! Det er helt sant som du har fått til svar her, det er ikke ulovelig hvis du får provisjon for fysiske produkter du selger til andre. Hadde det vært slik at du fikk provisjon for hver person du fikk til å bli med hadde det mest sannsynlig gått inn under lotteritilsynets regler om pyramidespill. Selv har jeg blitt forsøkt vervet til lignende, men jeg har fint takket nei, dette fungerer akkurat som et pyramidespill, men de utnytter bare et smutthull i loven. For hvis jeg forstår deg riktig så blir de du evt. får solgt noe til medlemmer i dette systemet og? Eller er det muligheter til å bare ha kunder? Om dem velger å registrere seg, så er dem også med i systemet ja, og da vil jeg tjene 98 dollar for å være hans sponsor, så jeg får jo pengene han betaler for å bli med i systemet. + jeg 98 dollar x3 om han kvalifiserer seg for 3 salg. Men jeg har også muligheten til å selge produktene NMVT tilbyr utenom systemet også. De tilbyr jo masse produkter digitalt, masse opplæring, og som sagt lovlig salgsplaner. Jeg vet det koster penger å bli med, og det er jo ikke lett å overbevise noen om å invistere 118 dollar. Men om jeg hadde blitt med i systemet, ville det vært lovlig? Jeg kunne ikke blitt eventuelt annmeldt for ulovlig bruk av system eller slik? Lenke til kommentar
mu99 Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Etter et kjapt google søk, så ville jeg styrt unna; link Denne linken stummerer opp det jeg fant ganske bra Dette er en ponzi scheme! Dvs medlemmene betaler hverandre, og selskapet tjener pengene sine på den måndelige medlemmesavgiften på 19$. Lenke til kommentar
Dando Skrevet 29. april 2012 Forfatter Del Skrevet 29. april 2012 Etter et kjapt google søk, så ville jeg styrt unna; link Denne linken stummerer opp det jeg fant ganske bra Dette er en ponzi scheme! Dvs medlemmene betaler hverandre, og selskapet tjener pengene sine på den måndelige medlemmesavgiften på 19$. Daså, takker for raskt og effektivt svar! Lenke til kommentar
Dando Skrevet 29. april 2012 Forfatter Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Etter et kjapt google søk, så ville jeg styrt unna; link Denne linken stummerer opp det jeg fant ganske bra Dette er en ponzi scheme! Dvs medlemmene betaler hverandre, og selskapet tjener pengene sine på den måndelige medlemmesavgiften på 19$. Har enda et spørsmål, selvfølgelig skal jeg ikke bruke denne siden, men er måten lovlig? med lovlig mener jeg, er det lov det at medlemmene betaler hverandre, og har en måndlig subscription til admin / systemet? vet om noen flere som vurderer dette, og om det ikke er lovlig skal jeg be dem styre unna. Endret 29. april 2012 av Dando Lenke til kommentar
mu99 Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 lotteritilsynet sin info side om pyramidespill: link Det er slik at så lenge det er et fysisk produkt som selges, og inntjeningen stammer fra salg av produkter så er det lovlig. Det de gjør her er å selge deg tilgang til å kjøpe diverse bøker og cder om salg, webdesign osv. Så slik jeg oppfatter det, vil det ikke ta lange tiden før dette blir forbudt i norge. Lenke til kommentar
Dando Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 lotteritilsynet sin info side om pyramidespill: link Det er slik at så lenge det er et fysisk produkt som selges, og inntjeningen stammer fra salg av produkter så er det lovlig. Det de gjør her er å selge deg tilgang til å kjøpe diverse bøker og cder om salg, webdesign osv. Så slik jeg oppfatter det, vil det ikke ta lange tiden før dette blir forbudt i norge. Hmm, man kan jo ikke kalle deg dirkte et pyrdamide system akkurat nå (mener jeg da) Et pyrdamide system er jo noe som man tjener penger på uten er produkt, og ingen service NetworkMarketingVT tilbyr: Masse produkter, god service, ukelig Webinars, og lovlige salgsplaner, hehe. Kun hva jeg syns, men per dags dato ville det vært lovlig og blitt med i systemet inntil vidre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå