Gå til innhold

SIM-kort avvist

Anbefalte innlegg

Har nokia 7210, i det siste har telefonen min begynt å bli litt trøblete, flere ganger om dagen får jeg opp meldingen: sim-kort avvist, slår av og på mobilen igjen så fungerer den som normalt. Det jeg lurer på om dette er problemet er relatert til selv mobilen, eller er det noe galt med simkortet(håper på det siste!)Eller er det noe annet som er galt, tips tas i mot med takk! Har forøvrig et kontant abonement.

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan være støv/skitt som har forårsaket dårlig kontakt mellom sim-kortet og kontaktpunktene på telefonen, eller det kan være et softwareproblem på telefonen. det er verdt å be en forhandler lage et nytt sim-kort til deg og se om det fungerer bedre, før du evt. sender inn telefonen på service. noen tlf.software kan oppføre seg trøblete hvis du bruker et gammelt sim-kort.

Lenke til kommentar

Har og har hatt samme problemet selv. Først med Nokia 6510 og nå med 7210. Ringte Telenor vedr. feilen på 6510 og de sendte meg nytt SIM-kort uten at det hjalp noe. Leverte den så inn til rep. for å oppdatere softwaren for å se om det hjalp. Det gjorde det og etter det fungerte den 100%.

Har hatt 7210 siden oktober 2002 og har hatt mye problemer med den :

- meldingen "SIM-kort avvist" kommer opp på displayet og jeg må "restarte" mobilen

- mobilen skrur seg til tider av ved innkommende anrop og til tider også ved mottak av SMS

Jeg leverte den derfor til SW-oppgradering ved nyttårstider da jeg hadde erfart at dette hjalp på den forrige mobilen. Fikk den tilbake oppgradert + at de hadde byttet et kontaktpunkt (elns) i mobilen til SIM-kortet. Antar derfor at det ikke hjalp kun å oppgradere SW.

Etter dette fungerte mobilen fint en stund.... Nå opplever jeg de samme problemene og ser meg nødt til å levere den inn til rep. nok en gang. Får jeg samme problemet etter det så får de hele skiten i "skolten".

Nokia HAR et problem. Som nevnt i en tidligere post ser det ut som om de prioriterer kvantitet istedet for kvalitet og at de i tillegg er så ivrige til å få "stappet" den "nyeste" teknologien i mobilene sine så fort som mulig for å være på hugget i forhold til sine konkurrenter. Mulig jeg sporer av litt her i forhold til topic, men jeg har sett meg mektig lei på stadige henvendelser til både Nokia, min mobiloperatør og forhandler. Jeg ser at deres (Nokia's) lojale tilhengerskare (som tidligere inkluderte meg) er i ferd med å gå i oppløsning som fører til at de (kundene) strømmer mot konkurrentene som f.eks Sony Ericsson. Håper Nokia snart får opp øynene og ser at deres mafioso-styrte enevelde må omstruktureres en smule, for jeg sier ganske snart "bye-bye" til alt som har med dem å gjøre frem til de kan komme med en fullgod, snerten sak som til tross for sitt spekter av teknologiske fiksfakserier allikevel kan overleve hos den normale bruker.

Fytti puz, e e så sinna at e konne spy.... (Ser ikke frem til å måtte gå mobilløs i sikkert 2 - 3 uker. Gidder nemlig ikke drasse rundt på murkloss-lånetelefonen til Lefdal som antagelig er produsert før 1994)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...