Gå til innhold

Test: Slik er NRKs nye nett-TV


Anbefalte innlegg

Testet den ny siten og spilleren på min laptop med W7/Chrome, og der fungerte det ypperlig; mye bedre enn den gamle løsningen etter min mening. Likte f.eks. sendeskjemaet som kommer opp under selve spilleren, med tilgjengelighet for de forskjellige episodene, og at tekstingen er en funksjon i selve spilleren. Jeg synes også det er tillitsvekkende at løsningen tilsynelatende er laget i samarbeid med Akamai, og at det sånn sett ikke er noe de har rasket sammen på bakrommet på Marienlyst :grin:

Endret av Calm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

(Bruker daglig Samsung galaxy tab 10,1 og Ipod Touch.)

 

Nrk og andre medier bør se på You Tube, CNN og BBC sine apper om hvordan utforme apper. You Tube på galaxy tab har fungert helt topp det året jeg har hatt tabben, CNN og BBC har også fine apper som er enkle å bruke med bare å trykke seg att og frem. Jeg gav opp Aftenposten og DN på tabben. De krasjet, var trege og en måtte zoome seg ut og inn i artiklene. TENK NYTT og se til CNN og BBC. Det går an å snike inn reklame i artiklene. Dagens NRK beta fungerer dårlig på tab. Det burde også være mulig å kunne laste ned programmer fra NRK som en kan se off-line for en kortere periode. Selv bruker jeg Real Player til å laste ned programmer som jeg kan se off-line, men det går ikke med NRK.

Lenke til kommentar

Har du ikke fått med deg at NRK ikke har lansert spesialtilpassa løsninger for nettbrett og mobil ennå. Derfor fungerer de dårlig på f.eks Galaxy tab.

 

Det er rettighetsmessige forhold samt skifte av protokoll som gjør at du ikke kan laste ned/se offline. Real Player støtter så vidt jeg vet ikke de streamingprotokollenene som NRK bruker på sin nye nett-TV løsning.

 

NRK Nett-TV er som sagt fremdeles i beta - en av hensiktene med åpen beta er at man skal få tilbakemeldinger i forhold til feil, og hvordan tilpasse til ulike bruksområder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...