Zlatzman Skrevet 29. april 2012 Rapporter Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Hei! Jeg har etter mye tenking landet på at AMD Radeon 7850 treffer riktig pris/ytelse til mitt bruk, men jeg klarer ikke finne ut av hvilket kort jeg skal gå for. Den viktigste egenskapen er støy under Idle, etterfulgt av støy ved load. Jeg har ikke behov for et fabrikkoverklokket kort, da jeg klarer overklokke litt selv. Kabinettet mitt er et Antec P180 med relativt god luftgjennomstrømming, det er derfor ikke et problem om grafikkortet ikke sender den varme luften ut av kabinettet. Likevel er det jo alltid en fordel å bli kvitt varm luft så fort som mulig så jeg ikke trenger kjøre viftene på høy hastighet. Etter det jeg har sett virker det som om kjøleløsninger med to vifter er mest vanlig, Asus, Gigabyte, MSI og Sapphire har alle dette på sine standardutgaver. HIS har kun én vifte, men har mer dekkende deksel, slik at mer luft bør tvinges rett ut av kabinettet. Spørsmålet er da: hvilken produsent leverer den stilleste kjøleløsningen, og er denne kjøleløsningen i tillegg god på å holde temperaturene lave? Håper noen har erfaring med de ulike kortene, eller er bedre til å søke på nett enn jeg er. Jeg finner stort sett bare sammenligninger av HD 7870-kort, og disse har (stort sett) andre kjøleløsninger. Endret 29. april 2012 av Zlatzman Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 29. april 2012 Rapporter Del Skrevet 29. april 2012 Jeg kan legge til at Sapphire har utrolig bra kjøling på kortene sine. Som det står i signaturen har jeg selv et HD7970 fra Sapphire og er utrolig fornøyd med kortet når det gjelder kjøling og lydnivå på viftene. De er kjent for å være veldig stille, men uhyre effektive og det funker fjell Har nå vært litt uheldig med mitt, så skal leveres tilbake, men det har ingenting med kjøling eller lydnivå generelt å gjøre. Skal uansett ha det samme kortet igjen eller DCUII utgaven. Et annet alternativ er Asus sin DCUII, koster litt mer, men skal også ut ifra det jeg har hørt være veldig god på både kjøling og lydnivå Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 29. april 2012 Rapporter Del Skrevet 29. april 2012 Anbefaler deg å sjekk ut "reviews" på nettet, du får alle svar du vil. Både tempratur og støy. 1 Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 29. april 2012 Rapporter Del Skrevet 29. april 2012 Anbefaler deg å sjekk ut "reviews" på nettet, du får alle svar du vil. Både tempratur og støy. Jepp, enkelt og greit +1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. april 2012 Rapporter Del Skrevet 29. april 2012 Er vel relativt vanskelig å trå feil om du først skal ha et 7850 Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 30. april 2012 Rapporter Del Skrevet 30. april 2012 DCU2 serien til Asus er ett meget godt valg. http://www.dustinhome.no/product/5010624027/asus-radeon-hd7850-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/#intcmp=searchProvider_dacsa Har 7970 DCU2 selv, og det er utrolig stillegående samtidig som det kjøler veldig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå