Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lett MC lappen dyrt?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg får kanskje en Yamaha YZF R125 til min konfirmasjon, men pappa er litt skeptisk, siden han har hørt at lappen koster 30.000.

Trenger man og komme på så høy pris? Hva er det billigste jeg kan få den for? Hva må jeg gjøre da?

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig feil å tenke "bare" pris. Når du får denne lappen, så blir bil-lappen langt rimeligere/enklere, men først og fremst så blir du en bedre sjåfør: Jo tidligere du får skikkelig opplæring, jo mer vil opplæringen "sitte i fingrene". Så sant du er moden nok til å forstå konsekvenser av dine handlinger i trafikken...

Ang pris er det vanskelig å si, det kommer mye an på både deg og skolen/sjåføren. Er du umoden til å kjøre i trafikken, så regn med å svi av mange kjøretimer på repetisjon.

Er du derimot en som kjører med hodet, kan du bli relativt raskt ferdig.

Tror jeg ville satset på at det ryker til rundt 25.000,- med alt, og er det noe til overs etter det så er jo det bare kjekt :)

PS: Med en lettsykkel kan du kjøre ganske fort, og du bør absolutt ha full pakke med sikkerhetsutstyr/kjøredress/støvler/hjelm/hansker. Vær obs at slikt fort kommer opp i 10.000,- om du vil ha brukbart god vare. DS

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å spå hvor mye lappen kommer til å koste deg, da det kommer an på læringskurven din, om du stryker på oppkjøring osv.

Har du planer om å ta tungsykkellappen når du blir eldre?

Har du behov for å kunne kjøre på motorvei? Hadde du kanskje klart deg med en 50ccm?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...