Gå til innhold

Her er Nvidias nye verstingskjermkort


Anbefalte innlegg

Rart hvordan folk lar seg lure hver gang når de må ha det nyeste og dyreste med engang det kommer ut Spesielt når det ikke finnes noen spill som kan red ferdiggjøre peisen. om noen måneder er prisen gått ned Da er det kanskje komme noen spill som nyttgjøre seg den økte datakraften
Du må også ikke glemme at individer slik som arni90 har syke krav hvor de MÅ ha 120 FPS for å få en tilfredsstillende spillopplevelse.
Hvor har du fått dette fra? :hmm:
Han skrev det tidligere i en annen tråd.
Trodde Arni90 satt med et enkelt 7970? 120fps er vanskelig å oppnå selv med et SLi oppsett i de fleste nyere spill... :)

 

Etter min mening så er alt over 35 FPS i single-player spill og 60 FPS i online FPS-spill perfekt. Det jeg skrev om arni90 var bare fore å videre eksemplifisere at det faktisk er noen som faktisk kan kjøpe GTX 690 ettersom at de ønsker en veldig høy FPS og kanskje ikke har nok PCIe spor og lignende - eller av andre årsaker.

Skjønner, ble bare litt overrasket, så ikke for meg at arni90 var så kravstor :p

Klart at folk kommer til å kjøpe 690, eller så hadde de aldri laget kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rart hvordan folk lar seg lure hver gang når de må ha det nyeste og dyreste med engang det kommer ut Spesielt når det ikke finnes noen spill som kan red ferdiggjøre peisen. om noen måneder er prisen gått ned Da er det kanskje komme noen spill som nyttgjøre seg den økte datakraften
Du må også ikke glemme at individer slik som arni90 har syke krav hvor de MÅ ha 120 FPS for å få en tilfredsstillende spillopplevelse.
Hvor har du fått dette fra? :hmm:
Han skrev det tidligere i en annen tråd.
Trodde Arni90 satt med et enkelt 7970? 120fps er vanskelig å oppnå selv med et SLi oppsett i de fleste nyere spill... :)

 

Etter min mening så er alt over 35 FPS i single-player spill og 60 FPS i online FPS-spill perfekt. Det jeg skrev om arni90 var bare fore å videre eksemplifisere at det faktisk er noen som faktisk kan kjøpe GTX 690 ettersom at de ønsker en veldig høy FPS og kanskje ikke har nok PCIe spor og lignende - eller av andre årsaker.

 

QUAKE LIVE krever 125 FPS. Maskinvarekravene er lave men du må ha 120 Hz skjerm. Går selvsagt med 60 Hz dersom man ikke bryr seg om å vinne.

 

Virker som om Diablo III ikke sier nei takk til 120 FPS selv om det ikke er nødvendig.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Han skrev det tidligere i en annen tråd.

 

Trodde Arni90 satt med et enkelt 7970? 120fps er vanskelig å oppnå selv med et SLi oppsett i de fleste nyere spill... :)

120 fps er fullt oppnåelig i de fleste spill så lenge du ikke stiller krav om å kjøre alle spill på maksimale innstillinger, og det er for det meste skytespill dette er viktig i. Det er langt viktigere med en kraftig prosessor enn kraftig grafikkort i mine øyne, for det er nesten alltid prosessoren som holder meg tilbake i nyere spill.

 

Dessuten gir SLI/CFX typisk alt for ujevn framerate til at det er noen vits i mine øyne.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hvor mye tjener man på maksimalt grafikknivåer mot middels?

 

Er det kun antilasing (kantutjevning) og effekter f.eks skyer og sol og regn samtidig?

 

Kan man prinsippet klare bedre bildekvalitet med SLI/crossfire? Eller er det slik det kun finnes måte å kun øke klokkefrekvensen men å fordele bildeprosessoren blir vanskelig? Slik at 2x nvidia 580 kan gi like god grafikk som et nvidia 680 kan.

Lenke til kommentar

Kjører du Deferred AA på 4x?

Heh, jeg kjører bare mesh quality og shadow quality på high med texture quality på Ultra og resten på low. 16xAF og ingen ingame AA med driverbasert 2xAAA + MLAA. Gir meg stabile 90 fps uten at spillet "hoster."

Hvordan noen kan spille med ulåst framerate i BF3 er for meg et mysterium, spillmotoren fungerer nesten ikke med ulåst framerate.

Lenke til kommentar

Han skrev det tidligere i en annen tråd.

 

Trodde Arni90 satt med et enkelt 7970? 120fps er vanskelig å oppnå selv med et SLi oppsett i de fleste nyere spill... :)

120 fps er fullt oppnåelig i de fleste spill så lenge du ikke stiller krav om å kjøre alle spill på maksimale innstillinger, og det er for det meste skytespill dette er viktig i. Det er langt viktigere med en kraftig prosessor enn kraftig grafikkort i mine øyne, for det er nesten alltid prosessoren som holder meg tilbake i nyere spill.

 

Dessuten gir SLI/CFX typisk alt for ujevn framerate til at det er noen vits i mine øyne.

 

Selvsagt. Personlig er jeg typen så må kjøre alt på max og sitter med veldig god fps. Må jeg stille ned på innstillingene for å kunne få brukbar fps, så kjøper jeg heller et nytt, kraftigere skjermkort uten å nøle. Så er vel kanskje ganske så kravstor selv!? :p

Lenke til kommentar

Når Voodoo II ble sluppet satt folk å kranglet om det var noe vits med 12MB fremfor 8MB på kortet eller ei.

 

Og de som fleska til med Voodoo II 12MB SLI... dem var jo bare helt... teite!! Hva var vitsen med 1024x768 i QuakeII liksom :tease:

 

Er vel ikke bare jeg som husker det her vel...??

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo 2x 680!

Du betaler det samme, men slipper å ha 2 kort.

Er jo et mirakel at det ikke koster mer, pluss at dette er to av de beste chippene og ikke to av de som er luket ut under produksjonen og nedklokka for å fungere ala X70-modellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...