Gå til innhold

Ny pc til 15 k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg blir å kjøpe de Gentle greia senier. Men nå hadde alt blitt sletta på settupen på dustinhome så velgte jeg skjermkort å der var det flere gtx 680 pluslig jeg kom over

http://www.dustinhome.no/product/5010630367/asus-geforce-gtx-680-directcu-ii-top-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/

og

http://www.dustinhome.no/product/5010630310/gigabyte-geforce-gtx-680-oc-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/#intcmp=searchProvider_dacsa.

De skal være OC og bedre vifter så fikk jeg lyst på det men det står på den ene minne type GDDR5 å jeg bruker på mine minnebrikker DDR3 å lurer på om det går bra?

Eventulet hvem av det er best? Eller er det ikke stor forskjell mellom den vanlige GTX 680?

Lenke til kommentar

grafikkort bruker (akkurat nå) bruker GDDR5, prosessorer bruker DDR3

hvis du er villig til å betale litt ekstra for ekstra MHz ut av boksen er det greit, men det kan enkelt gjøres selv. Asus har fortsatt bedre kjøler enn gigabyte

Så blir det å passe med DDR3 Minne brikkene?

Lenke til kommentar

grafikkort bruker (akkurat nå) bruker GDDR5, prosessorer bruker DDR3

hvis du er villig til å betale litt ekstra for ekstra MHz ut av boksen er det greit, men det kan enkelt gjøres selv. Asus har fortsatt bedre kjøler enn gigabyte

Så blir det å passe med DDR3 Minne brikkene?

Hvilken minnetype skjermkortet bruker har ingenting å si for minnetypen prosessoren din bruker.

Lenke til kommentar

Takk takk, Du trenger jeg virlkli 1200w? til minn strømforskyning ofc :D

Et 680 trenger du 250W per kort om du overklokker. En 2600k + hovedkort + minne trenger ca 200W om du har overklokket dem. Vifter trekker 2-3W per snute, HDDer trekker 4-5W per snute, optisk drev trenger du ikke tenke på. Legg på 100-150W om du har tenkt å kjøre systemet på full last konstant

Veldig få oppsett som trenger mer enn 850W

EDIT: For et 7970 regner du 300W om du overklokker

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...