N o r e n g Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Et lite riskorn på midten av prosessoren, press så kjøleribba på plass. Kjølepasta er obligatorisk for å få akseptable resultater, uten dette vil kontakten og varmeledningsevnen mellom kjøleribbe og prosessor være minimal og prosessorvarmen maksimal. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Takk for alt hjelpen å jeg er veldig takknemelig får at jeg får proffe folk til hjelp ! Eneste jeg Lurer på nå er kjøleplasta noen som vet hvordan det brukes å om det hjelper Om du kjøper H100, så kommer den levert med kjølepasta. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Om du kjøper H100, så kommer den levert med kjølepasta. *Sukk* Trådstarter; gjør deg selv en tjeneste. Ikke kjøp H100/80. Dyrt, dårlig, støyende. Det følger med kjølepasta i de fleste aftermarket CPU-kjølere, og er du usikker på hvordan det påføres er det ikke verre enn å google "how to apply thermal grease/paste/compund". Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Om du kjøper H100, så kommer den levert med kjølepasta. *Sukk* Trådstarter; gjør deg selv en tjeneste. Ikke kjøp H100/80. Dyrt, dårlig, støyende. Hmmmm, dyrt: Ikke spesielt, sammenlignet med andre løsninger, støyende: Ja, dårlig: Sammenlignet med andre kjølere i samme klasse så er den ikke dårlig nei. En annen ting er jo at om du skal ha stille PC er det mer enn bare cpu kjøler man må fikse. GTX 680 som er litt overklokket og kjører på stock kjøler bråker MINST like mye som H80 på stock vifter. Dette gjelder selvfølgelig når PC-en brukes da, og ikke når den står på idle. Og la oss si du har noen mekaniske harddisker i den som jobber en del, kan du lett høre de også. Var trådstarter som nevnte at han ville kjøpe H100, og deretter lurte han på det med kjølepasta, så da svarte jeg bare på spørsmålet. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Stockvifter på H80 og H100 bråker som et uvær og et 680 DirectCU II er ikke i nærheten av det samme støynivået. Vibrasjonene fra pumpa og luften som eksisterer i den lukkede loopen er også nok til å bli plagsom. 1 Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Siden trådstarter ikke har valgt et kort med DirectCU II, så var det stock kjøleren jeg sammenlignet det med, og den bråker ekstremt mye når den er på load. Spesielt om den er OC-et. Sier ikke at H100 ikke støyer, for det gjør den. Fant ut at jeg slipper unna det meste av pumpe/luft støy om man monterer radiatoren over cpu blokken. Men stock viftene er ganske så høylytte ja. Lenke til kommentar
Jongh Skrevet 29. april 2012 Forfatter Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Så va hadde vært best Luft eller Vann hvis jeg skal OC litt og hva i huleste er DirectCU II ? Helst en link på det du mener er best (Dustinhome) Endret 29. april 2012 av Jongh Lenke til kommentar
lkjelsberg Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Så va hadde vært best Luft eller Vann hvis jeg skal OC litt og hva i huleste er DirectCU II ? Helst en link på det du mener er best (Dustinhome) Vann uten tvil! men kjøp nye vifter, ikke bruk stock. Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 H60/H80 osv.. er bare "fake" vannkjølere. enten så betaler du myeee for en ordentlig vannkjøling, eller så kjøper du NH D14, jeg har selv D14 og den bråker ikke noe i det heletatt. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) H60/H80 osv.. er bare "fake" vannkjølere. +1 enten så betaler du myeee for en ordentlig vannkjøling, eller så kjøper du NH D14, jeg har selv D14 og den bråker ikke noe i det heletatt. -2... D14 bråker, jo >.< Men såklart, har man standardvifter som følger med kabinettet, standardkjøler på GPU, et par mekaniske harddisker, etc vil jo støyen fra D14 drukne i dette. H100 hos komplett til den koslige prisen 1195, pluss to NF-F12 vifter til 200kr stykke. Galskap, idioti, naivitet. Endret 30. april 2012 av Hårek Lenke til kommentar
lkjelsberg Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 H100 hos komplett til den koslige prisen 1195, pluss to NF-F12 vifter til 200kr stykke. Galskap, idioti, naivitet. Så hva vil du da anbefale for å få maksimal kjøleevne uten custom oppsett? skal man ha noe enkelt og greit kjøper man h100, passer på at den sitter høyere enn cpublokka og kjøper gode vifter til den..da får du minimalt med støy og maksimalt med kjøling uten å gjøre spesielle modifikasjoner som kan være vanskelige for mange. LinusTechTips og Motherboards.org anbefaler begge h100 til de som ikke har custom vannkjøling. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 H100 er for folk som prøver å bite over mer enn hva en klarer å tygge. Enten kjøper man custom vannkjøling, eller så går man for Silver Arrow, D14SE, Archon. Ja, det er to typer marked for H100. Fanboys og folk som hører på fanboys. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 H100 hos komplett til den koslige prisen 1195, pluss to NF-F12 vifter til 200kr stykke. Galskap, idioti, naivitet. Så hva vil du da anbefale for å få maksimal kjøleevne uten custom oppsett? skal man ha noe enkelt og greit kjøper man h100, passer på at den sitter høyere enn cpublokka og kjøper gode vifter til den..da får du minimalt med støy og maksimalt med kjøling uten å gjøre spesielle modifikasjoner som kan være vanskelige for mange. LinusTechTips og Motherboards.org anbefaler begge h100 til de som ikke har custom vannkjøling. For bedre kjøling enn stock vifter på H100 må du over på Delta-vifter eller Gentle Typhoon AP-30. Ingen av disse viftene er stille. H100 er: OK radiator Elendig pumpe Elendig CPU-blokk Luftbobler for dårligere kjøling. Vanvittige vifter så den klarer å slå D14 og Silver Arrow. Helt enig at H100 lett vil falle mellom to grupper: Kjøling for alle penga God kjøling for fornuftig pris 1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hva er stock ? stock viftene er de som følger med Lenke til kommentar
Jongh Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 De som følger med i kabbinette mitt? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 De som følger med i kabbinette mitt? de det er snakk om nå er vel de som følger med H100 Lenke til kommentar
Jongh Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 (endret) ok. Noen forslag til kode vifter som ikke bråker men kjøler veldig bra ? Endret 30. april 2012 av Jongh Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Thermalright TY140 1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Schyte Gentle Typhoon AP-15 (1850 RPM) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå