Gå til innhold

Gaming pc til ca. 20.000+

Anbefalte innlegg

Ja, da er det min tur til å bygge pc. Jeg skal kjøpe pcen 18.mai og den skal være til gaming og litt redigering. Jeg skal ha alle deler, skjerm, mus, tastatur ovs. Jeg tenker på å ha et Corsair 800D kabinett så kan jeg oppgradere det til full vannkjøling om en stund.

Her er oppsettet bare si i fra om noe burde byttes.

post-267470-0-43389700-1335646966_thumb.jpg

Takk for al hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger neppe 1000W til et skjermkort, en 650W av samme eller Seasonic X-650 holder lenge.

Til redigering kan en 2600k kanskje gjøre litt bedre nytte.

Du sparer også et par hundrelapper og noen dB på en Noctua NH-D14, som for de aller fleste er overkill på en 4 kjerners SB. En Corsair A70 tar deg langt på vei til 5 GHz om cpu'en tillter det.

Lenke til kommentar

Vel 1000W er fortsatt litt vel overkill, det systemet du har satt opp nå trekker vel kanskje 400W i spill og under 250W med videoredigering. Greit å være sikker for oppgraderinger, men dette er bare tull med mindre du starter med LGA2011. 750-850W er langt mer fornuftig.

En annen ting er en åpen kjøler som DirectCU II i et kabinett som 800D. 800D har praktisk talt ingen luftflyt og det blir en skikkelig stekeovn når du bruker en kjøler som dumper mesteparten av varmen inni kabinettet. Stort sett alle andre kabinetter er bedre å velge om du er opptatt av stillhet. H100 er vel heller ikke særlig stille forresten.

Stiller meg også skeptisk til G19, om du skal bruke mye penger på et gamingtastatur kjøper du et mekanisk tastatur som K90 eller Qpad MK-85.

Hadde også vurdert grundig om G930 er verdt å kjøpe framfor et skikkelig headset som HD 558 eller DT 770 + en clip-on mic.

Et Z77-V PRO vil støtte en Thunderbolt-utvidelse og har også trådløst WiFI. Om du ikke bryr deg om disse to funksjonene er Z68-V PRO/GEN3 like bra.

Lenke til kommentar

En annen ting er en åpen kjøler som DirectCU II i et kabinett som 800D. 800D har praktisk talt ingen luftflyt og det blir en skikkelig stekeovn når du bruker en kjøler som dumper mesteparten av varmen inni kabinettet. Stort sett alle andre kabinetter er bedre å velge om du er opptatt av stillhet. H100 er vel heller ikke særlig stille forresten.

Mitt forrige kabinett var 700D, og med åtte stillegående vifter på en viftekontroller var det ikke snakk om noe stekeovn. Ei heller var det noe termisk mirakel, men det får så være.

Som du sier er ikke H100 noe å satse på om man verdsetter stillhet over marginalt bedre kjøleefekt.

Stiller meg også bak Qpads' MK-85. Har et med cherry-browns (må bestilles fra hjemmesiden dems afaik). Ulempen med Qpad over f.eks DasKeyboard er at tastene er gummibelagt, ergo vil svette fingre lage ufine merker etter kort bruk.

DasKeyboard Model S Ultimate EU er et godt alternativ om du er stødig på touch (Nordisk layout, men uten bokstaver og tall på knappene).

Ellers har filco noen veldig gode mekaniske tastatur, uten at jeg personlig kan gå god for noen av dem (de har et par modeller med svensk/nordisk layout, dvs du får äöæ?! hehe).

Lenke til kommentar

Vel 1000W er fortsatt litt vel overkill, det systemet du har satt opp nå trekker vel kanskje 400W i spill og under 250W med videoredigering. Greit å være sikker for oppgraderinger, men dette er bare tull med mindre du starter med LGA2011. 750-850W er langt mer fornuftig.

En av grunnene til at jeg har en 1000W er at det koster bare 200kr mer enn en 850W. Så da tenker jeg at jeg kan koste på meg 200kr for at jeg ikke trenger å tenke på noe strøm om en stund.

Hvilke av GTX 680 anbefaler du i et 800D?

Lenke til kommentar

Ser ingenting som er direkte galt på det oppsettet. Husk at du trenger Windows.

Fortsatt skeptisk til 800D, de færreste har nytte og/eller behov for et fulltower, og med mindre man trenger et fulltower vil et midtower nesten alltid være bedre fra et kjøle/støy-perspektiv.

Det er bra, grunnen som jeg har sagt tidligere er at jeg skal oppgradere den til full vannkjøling om en liten stund

Lenke til kommentar

skifte til en dull ultrasharp

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

og ivy bridge cpu som 3570k eller 3770k

Har du noen god grunn til å anbefale U2412M over en XL2420T til gaming?

Samme med Ivy Bridge, som ser ut til å være akkurat samme vanvittig gode ytelsen som Sandy Bridge leverer?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

med ivy bride og z77 hovedkort så får mandel bedre fps i spill med pci-e 3.0 kontra sandy bride som støtte kun pci-e 2.0

men igjen, pci-e 2.0 er bra nokk for i dag, tenke også på ivy bride er 10% bedre med samme clock

men har sett at de fleste anbefale den skjermen, så tenke eg sku anbefale den til han, men nå er jeg ikke ekspert på skjermer, noen du arni er bedre på, så jeg vet ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...