Gå til innhold

Trenger hjelp til overslag og design (mulig penger å tjene)

Anbefalte innlegg

Hei!

En nabo kom og spurte meg om å lage en nettside for det lokale ungdomslaget og bygdelaget. Han visste at jeg har puslet litt med sånt før, og kom derfor til meg.

Problemet er at de må søke om støtte til dette innen 8.9.2003. De får bevilget en viss sum, men de trenger et grovt overslag å sende med søknaden. Dette må gjerne vise at det hele kommer på ca. 50 - 60 000 :smile:

Det er lenge siden jeg har laget noe nettsted, og føler at jeg ikke kan ta på meg jobben. Derfor trenger jeg hjelp fra kreative sjeler her. Veit at det er mange veldig dyktige "hobby" designere her. Kunne noen tenke seg å lage dette overslaget? Et ofisiellt på masse kroner, og et mer passe som dere evt. ville tatt for jobben?

Jobben kommer til å gå ut på:

* Lage et design. Dette må være rent og ryddig. Ikke sterke farger. Gjerne et litt gammeldags preg? (mitt påfunn)

* Fotografering. Bør ha mulighet for å komme og ta en del bilder på forespørsel. Samt scanning og redigering av eksisterende bilder til evt. bruk. Plassen er et lite sted i Hordaland. Noe bilder kan de nok ordne selv.

* Lage innholdet. Dvs. forfatte det som skal stå der på grunnlag av stikkord og utkast. Dette setter krav til at du har god evne til å formulere deg skriftlig. Siden bør også skrives på Nynorsk.

Overslaget bør inneholde kostander til domene (.no) og webhotell.

*** Det er ikke garantert at det blir noe av det hele, og jeg kan ikke gi noen betaling for overslaget. Dersom du er interesert i å ta på deg jobben seinere, så send meg en mail. De som er hjelpsomme med overslaget blir foretrukket dersom det hele blir aktuelt. ***

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å være frekk, men ta en titt på hva du ber om.

Det er som om jeg skal be om vaskehjelp for min 110m2 leilighet som vasker, sliper, vokser, lakkerer osv gulvet (heavy arbeid) og det jeg tilbyr til gjengjeld er at hvis jeg vinner 1mill i lotto får de 10.000kr.

Ingenting er gratis her i verden, og jeg regner med du får flere svar hvis du evt. vifter med 20.000kr.

Lenke til kommentar

Kanskje du har misforstått?

Jeg har ingen planer om å tjene en eneste krone selv, dersom jeg ikke gjør noe selv da.

Jeg ønsker et grovt overslag på hva det koste å lage en side slik som det jeg ber om. (Burde ta ca. 5 minutter å sette opp for noen som veit slikt.)

Altså sette opp noe sånt som dette:

Hosting : Kr 6000

Lage design : Kr 15000

Fotografering : Kr 20000

Osv

osv

Deretter får kanskje noen av de som har noe å fare med, jobben å lage den. Men det er ikke noe jeg alene kan bestemme. Jeg kan mest mulig ordne det slikt at noen som svarer her får den, ved å anbefale vedkommende. Og dersom noen tar jobben, så blir det kroner på vedkommende. Alt etter hvilken avtale de får med de som skal ha siden.

Grunnen til at jeg spør her, er at jeg tenkte at det sikkert var noen her med nok kunnskap til å lage siden, og samtidig syns det hadde vært greit å tjene noen kroner. (siden jeg ikke kan gjøre det selv) Det jeg ikke lover er at dere skal få betalt for å lage overslaget. Jeg har personlig ikke noen penger å gi til dette formålet, og dette er den delen hvor dere hjelper meg, da jeg sa at jeg skulle sjekke om det var noen på forumet der jeg pleier være som kunne gjøre det.

Jeg tar personlig ikke noe form for kredit for det som evt skulle komme fram.

Når siden skal lages, er det ikke noe tidsfrist på. Bare det at de trenger overslaget å sende inn før 8. September... For å kunne søke om penger... til å betale noen for jobben med.... Derdom noen har lyst og kunnskap til å ta den....

Grunne til at beløpet skal være borti 60000 kr, er at de tar i godt da de søker. For å være sikker på å få noe, og kanskje ha en liten slant igjen til annen drift dersom det skulle bli det..

Beklager om jeg har formulert meg uklart. Bare til å stille spørsmål. :)

Lenke til kommentar

:)

Det trenger ikke være noe komplisert overslag da. Bare en del poster som virker sannsynlig at man kan ta noe for å lage/gjøre. Målet er å få noe som ser dyrt ut, men sannsynlig. De som behandler søknaden bryr seg nok ikke med å sjekke akkurat likevel. De må bare ha noe som bekrefter en utgift til dette.

Dersom jeg forstod naboen riktig, så får de bevilget 35000 til dette, men de søker som sagt om mer enn det. Jeg veit egentlig ikke hvorfor.

Hadde satt pris på om noen kunne tenke seg å gjøre det. Bør ikke ta noe mer tid enn å sette opp komponenter til en ny pc, og det gjør man jo villig....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...