Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer Aspire 1410 ZH7(Nesten) helt død!

Anbefalte innlegg

Hei. Min samboer sin Acer har tatt helt kvelden, det var ikke uventet men jeg må se om jeg kan få gjort noe med det.

Her er historien:

Pcen har falt i gulvet utallige ganger og fått alt fra kaffe til tannkrem over seg, men har klart seg overraskende bra. Den er helt klart en fighter og fortjener å leve videre hvis jeg kan få det til.

Forrige gang den falt i gulvet ble det en vertikal stripe fra midten og ca 10 cm mot høyre og hele veien opp. Dette problemet har vært fikset med å bare bruke halve skjermen. Den mangler ett par taster, og enda flere har sluttet å virke, og så den er fryktelig vanskelig på når den vil lade.

I dag bestemte den seg imidlertid for at nok er nok. Den gikk av og når den blir slått på igjen kommer det opp noe merkelig. Den ber meg velge hvilket operativsystem som skal starte(jeg kan dessverre ikke sitere teksten da store deler av den det dekket av stripen jeg nevnte før). Den gir meg kun ett alternativ; Windows 7. Problemet er bare at tastaturet også har tatt helt kvelden, altså får jeg ikke trykket på noe.

Så til spørsmålene:

- Vil det funke å koble til et usb-tastatur for i det minste å få startet den?

- Jeg regner med jeg må bytte minst skjerm og tastatur (hvis det er verdt det da) Hvor kan jeg skaffe deler til dette?

- Sist men ikke minst: Hvorfor får jeg opp dette spørsmålet om hvilket operativsystem jeg vil starte?

Det bør kanskje nevnes at harddisken ikke jobber i det heletatt når jeg slår på pcen. Det kommet ikke lys i den lampen som vanligvis blinker når den jobber og jeg kan heller ikke høre at den starter.

Jeg vet detter høres ut som en tapt sak, men vi har ikke mulighet til å kjøpe en ny pc akkurat nå, så hvis jeg kan fikse den, så må jeg prøve det.

Alle svar mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...