Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan opprette en anonym blogg?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å opprette en blogg, men den kommer sannsynligvis til å bli ganske personlig, så jeg vil ikke under noen omstendighet bli gjenkjent. Hvordan går jeg fram? Datakunnskapene mine er forresten minimale...

Håper noen vil svare meg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel bare til å registrere seg under et oppdiktet navn på en bloggtjeneste. Blogg.no er gratis. Wordpress.com er en annen gratis bloggtjeneste.

Mvh

Eirik

Takk for svar!

Jeg prøvde å søke på anonym blogg på google, og da fikk jeg opp masse om noe som het Tor og noe med proxy-et eller annet som jeg ikke skjønte noe av. Er bloggen min altså helt anonym om jeg bare registrerer den med en anonym mailadresse? Ikke mulig å finne ut hvem jeg er ved hjelp av IP-adresse eller noe annet jeg ikke skjønner noe av? Jeg er helt grønn på dette, så mulig jeg stiller dumme spørsmål.

Lenke til kommentar

Sikkert mulig for rette vedkommende å få tak i ip adressen din å spore deg opp. Jeg er ingen ekspert på datasikkerhet, men dette tror jeg nok trengs helt spesiell kunnskap og kompetanse for å gjøre. Det er ikke noe den jevne bloggleser vil være i stand til.

Mvh

Eirik

Lenke til kommentar

i utgangspungtet er det bare blogg-tjenesten som vet ip-adressen din, og ikke engang dem kan knytte den opp til deg (forruten registreringsinformasjo som e-post osv), ISP-en din kan knytte den mot deg, men det vil dem aldri gjøre med mindre det foreligger en annmeldelse og dem er dømt til å opplyse om personen bak ip

Lenke til kommentar

Start en blogg her,, forumet her har en bloggfunksjon innebygget. Alt jeg vet om deg er brukernavnet ditt, ellers er du helt anonym. Eneste som kan få tak i ip-adressen din er administratorene som kun gir det vekk ved henvendelser fra politiet. Og selv det er ikke helt nøyaktig.

Lenke til kommentar

i utgangspungtet er det bare blogg-tjenesten som vet ip-adressen din, og ikke engang dem kan knytte den opp til deg (forruten registreringsinformasjo som e-post osv), ISP-en din kan knytte den mot deg, men det vil dem aldri gjøre med mindre det foreligger en annmeldelse og dem er dømt til å opplyse om personen bak ip

Takk for svar!

Ok, jeg har ikke tenkt å gjøre/skrive noe ulovlig, så blir garantert ikke anmeldt, jeg vil bare ikke bli gjenkjent. Du skriver at det i utgangspunktet bare er bloggtjenesten som vet IP-adressen min. Er det noen andre som kan vite det på en eller annen måte, hvis vi ser bort i fra "i utgangspunktet"? ISP-en min, hva er det?

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å opprette en blogg, men den kommer sannsynligvis til å bli ganske personlig, så jeg vil ikke under noen omstendighet bli gjenkjent. Hvordan går jeg fram? Datakunnskapene mine er forresten minimale...

Spørsmålet er om du er redd for at de som har bloggen for deg skal kunne spore deg tilbake eller om det er leserene. De som eier bloggstedet kan finne IP'en din (om du ikke bruker Tor eller tilsvarende tjenester) om de tar kontakt med din internet leverandør, men da skal politiet og litt sånt være involvert.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om du er redd for at de som har bloggen for deg skal kunne spore deg tilbake eller om det er leserene. De som eier bloggstedet kan finne IP'en din (om du ikke bruker Tor eller tilsvarende tjenester) om de tar kontakt med din internet leverandør, men da skal politiet og litt sånt være involvert.

Nei, jeg er ikke redd for at bloggtjenesten skal kunne finne meg, jeg skal ikke skrive/gjøre noe ulovlig. Det er lesere jeg tenker på. Lesere har altså ingen mulighet til å identifisere meg på noen som helst måte hvis jeg bruker en anonym mailadresse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...