Kaffeleif Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Fikk nettopp en mail fra OneCall der de sa at de ville legge ned abonnementet jeg har nå, og de ville isteden flytte meg over til et dyrere ett. Har de lov til dette, eller er det noen jeg kan klage til? Legger til deler av mailen i spoiler: I april 2007 lanserte One Call som aller første operatør "Gratis mobiltelefoni" i Norge. Vi kalte abonnementet Faktura og utvidet det etter hvert til å inkludere 120 ringeminutter og 90 SMS for kroner null. Det ble naturligvis et veldig populært produkt, og flere av konkurrentene våre kom etter med sine kopier. Nå, fem år senere, er mye forandret. EU/EØS har innført omfattende prisreguleringer, mobildata brukes nå daglig, telefonene er avanserte og vi betaler betydelig mer enn forventet for å leie plass i Telenors mobilnett over hele Norge. Våre konkurrenter har avviklet sine Faktura-kopier og One Call har holdt ut lengst av alle. For å kunne opprettholde markedets beste tilbud til våre eksisterende Faktura-kunder, må vi nå gjennomføre en mindre justering av produktet: Vi innfører fra og med 1. juni i år en fast månedsbetaling på kr 49,- og utvider samtidig Fakturaabonnementet til også å inkludere 50 MB mobildata. - Alternativt 50 ekstra SMS, etter ditt eget valg. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Jeg fikk samme epost og jeg regner med at de har lov. Dette er fordi du ikke har binding og kan velge og vrake uansett... Synd dette her, har kun regning to ganger i året på under 100,- med dette abonnementet... Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Dette var kjipe greier gitt. Hvordan kan EU/EØS påvirke prisen? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Eu har satt makspris på samtaler innad i EØS. Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Ja, makspris, men ikke minimumspris? Skjønner ikke dette... Endret 28. april 2012 av Scorpion88 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Før kostet det kanskje 25kr i minuttet å ringe til f.eks portugal, men EU har satt grensa til 4kr. Lenke til kommentar
Scorpion88 Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Så derfor setter de opp prisen innlands? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Nei de bruker det som unnskyldning for å sette opp prisene. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Det har vel vore slik at skulle dei gje noko gratis ein stad, så måtte dei tene pengar andre stader. Når dei innteningsmogelegheitene skrumpar inn må dei innføre månadsavgift. Elles er konkurransen borte, i og med at Ludo er vekke, og Network Norway kjøpt opp av Tele2 (som hadde eit liknande abonnement). Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Så lenge du blir varslet på forhånd om prisøkningen/endringene i abonnementet, og du ikke har binding, så kan de sette opp prisene så mye de vil. Det koster penger å gi bort noe gratis, så jeg har undret meg over hvorfor disse abonnementene (fra OneCall og andre aktører som Tele 2) har bestått så lenge som de har gjort. 1 Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Hvorfor skulle dem ikke ha lov? Jeg ser av vilkårene for privatabonnement, pnkt. 14: One Call har rett til å si opp abonnementsavtalen med 30 dagers skriftlig varsel dersom One Call ikke lenger tilbyr noen eller alle tjenestene i avtalen, eller dersom nødvendig konsesjon fra myndighetene oppheves. I så tilfelle vil Kunden ikke lenger være bundet av abonnementsavtalen selv om avtaleperioden fortsatt løper på det tidspunkt oppsigelsen trer i kraft. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Dette er jo en liten sak for amobil dette her . http://www.amobil.no...lkepakka/108804 Fjerner Mobil FakturaDet abonnementet som til nå har vært aller billigst for mange av de som bruker mobilen lite, fjernes. Etter at Tele 2 fjernet sitt Sheriff-abonnement, og Ludo Mobils kunder ble kjøpt opp av Chess, har ikke lenger One Call noe prispress på denne modellen. Dermed er det slutt på at du får 120 ringeminutter (dog med oppstartspris) og 120 SMS gratis hver måned med One Call Mobil Faktura. – Eksisterende Faktura-kunder kan beholde abonnementet, men vi tar ikke imot nybestillinger fra og med i dag, sier administrerende direktør Øistein Eriksen i One Call til Amobil.no. Endret 29. april 2012 av Alastor Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Takker for svar, regnet med at de kunne endre det hvis de ville, men alltid greit å sjekke. Synd at de endrer det, men det var vel litt for godt til å vare stort lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå