Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ruter problemer

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en ruter for noen dager siden,men får den absolutt ikke til å virke. Ruteren er en Topcom BR204.

Anbefaler ikke denne til andre ukyndige.Dette må være en av de produktene med dårligst bruksanvisning ever. Det er kun beskrevet en enkel fremgangsmåte som ikke virker!!!!

Etter bruksanvisningen skal man sette opp maskina til å motta IP-adresse automatisk deretter skal det være mulig å få kontakt med ruteren,men nei...

Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt meg en ruter for noen dager siden,men får den absolutt ikke til å virke. Ruteren er en Topcom BR204.

Anbefaler ikke denne til andre ukyndige.Dette må være en av de produktene med dårligst bruksanvisning ever. Det er kun beskrevet en enkel fremgangsmåte som ikke virker!!!!

Etter bruksanvisningen skal man sette opp maskina til å motta IP-adresse automatisk deretter skal det være mulig å få kontakt med ruteren,men nei...

Tips mottas med takk!

Er kablingen mellom router > maskin OK?

Du har ikke satt opp proxyserver i Ie eller har brannvegg som hindrer DHCP?

Lenke til kommentar

Har ikke telenor adsl,men telenor avidi kabel. Er det et problem? Kan Avidi ha lagt inn en sperre for flere maskiner eller noe i den dur?

Har tidligere brukt en av mine 3 maskiner som ruter for de andre og det funket bare fint.

Lenke til kommentar

Jeg har Telenor Avidi for tiden og vil bare opplyse om at det går fint å bruke ruter og flere maskiner på en gang for å kople seg opp på nett.

Nå bruker jeg en Draytek Vigor 2000 ruter, og husker at jeg måtte forandre litt i innstillingene på den for å kople meg opp, før Avidi hadde jeg vanlig Telenor ADSL som jeg og brukte denne rutern til.

Mvh

Tian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...