Gå til innhold

Expert sin 30-dagers åpent kjøp, får man igjen penger for idiotforsikringen?


aklla

Anbefalte innlegg

For ca en uke siden kjøpte jeg en iPad 2 på Expert, men tenkte jeg heller skulle kjøpe en iPad 3, prisforskjellen var litt mindre enn jeg trodde.

Men, jeg kjøpte en 1-års idiotforsikringen også, noen som vet om jeg får tilbake pengene for den også?

Det er jo på en måte en del sv produktet jeg kjøpte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du får igjen på denne - de tegner så en ny på din nye.

Takker for svar :)

Vet ikke om jeg kommer til å kjøpe ny fra dem.

Etter litt mer vanlig bruk kan jeg ikke si jeg er imponert, vet ikke om jeg har lyst på den nye iPad i det hele tatt lengre...

Lenke til kommentar

Fikk levert den tilbake og fikk igjen for forsikring også, men selgeren skulle vite hvorfor jeg leverte den inn, hva jeg ikke var fornøyd med osv, er ikke helt fornøyd med å bli utspurt slik når de har åpent kjøp...

Følte meg lettere mistenkliggjort av dem.

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Jobber også i en kjede med returrett. Vanlig praksis er å spørre. Dette er ikke for å mistenkeliggjøre kundene, men vi ønsker å få avklart bl.a.:

- Er det noe i veien med produktet vi bør vite om før vi evt. selger det ut igjen? (Gi oss en sjanse til å reparere det så ikke nestemann får samme opplevelse)

- Har du problemer med å bruke produktet? Er det isåfall et trivielt problem vi kan løse kjapt og enkelt på stedet?

- Ønsker du å returnere produktet fordi du har funnet det billigere en annen plass? Vi dekker som regel mellomlegget i slike saker, og kunden trenger ikke returnere likevel.

 

Hadde for ikke lenge siden en case med en kunde som hadde kjøpt en "nye iPad", og hevdet han hadde funnet den mye billigere et annet sted. Jeg skjønte selvsagt raskt at det han hadde funnet var en iPad 2, som ikke er det samme. Jeg forklarte kunden at han gjerne kunne få bytte i en iPad 2 til samme pris hos oss, og få tilbake mellomlegget, og sendte ham inn til en selger som hjalp ham med avgjørelsen. Kunden valgte til slutt å beholde varianten han i utgangspunktet hadde kjøpt, forståelig nok.

 

Synd at enkelte kunder oppfatter spørsmålene som mistillit, men det er altså i all hovedsak for å få avdekket detaljer som er vesentlig for vår behandling av produktet etter det er returnert, eller hvorvidt det finnes en bedre løsning for kunden enn å bare levere tilbake det han har kjøpt.

Endret av srbz
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...