Kveru Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Jeg har en ca 10 forskjellige domenenavn som kjører på apache webserver under Ubuntu. Ved et par anledninger så har dette stoppet opp, dvs det er umulig å lese nettsidene til de forskjellige domenene. Forrige gang dette skjedde, så ordnet det seg selv, etter et par re-starter. Taster jeg inn ip adressen i nettleseren, så kommer jeg til default serveren, men de andre kan ikke nås. Er det andre som har opplevd dette, og hva kan det skyldes? -Roffee Lenke til kommentar
Kveru Skrevet 29. april 2012 Forfatter Del Skrevet 29. april 2012 Da fant jeg ut av problemet, så lå i ruteren. Men årsaken er litt tåkete... Portforwardingen i ruteren var endret slik at port 80 pekte til en annen adresse i lokalnettet. Med tanke på at det bare er jeg som har passord til ruteren, så er dette noe suspekt. Enda mer suspekt er det at adressene som skulle motta trafikk på port 80 tilhører et IP basert overvåkingskamera, type made in china. Jeg vet med sikkerhet at jeg ikke har endret noe på portforwardingen, så hvordan klarer kameraet å gjøre dette selv? Den kjører med active-x kontroll i nettleserenn, noe som tvinger meg til å bruke Internet Explorer, men derfra til å få tilgang til å endre ruterinstillinger? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Hvis routeren din har på autoconfigurasjon (jeg anbefaler å slå dette av hvis det er påslått) så kan kameraet faktisk endre denne informasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå