Remlow Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) ----SLETTET---- Endret 23. mai 2012 av Remlow Lenke til kommentar
fredrikba Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Du bør absolutt ikke bestille ulovlig på nettet, da det er viktig med jevnlige blodprøver/oppfølging fra lege. Isotretinoin (Roaccutan) skrives ut ved uttalt acne/acne som ikke bedres ved annen behandling. Du har forsøkt tetracycliner uten god effekt, og kvisene fører til redusert livskvalitet for deg. Dette er sterke argumenter for at du bør få utskrevet isotretinoin og dette bør du ta opp med fastlege, evt få en henvisning til hudlege. Jeg har selv gått igjennom en behandling med Iso og kjenner meg igjen i det du beskriver, ikke veldig uttalt acne, men nok til at det gikk utover livskvalitet. Er meget fornøyd med resultatet og opplevde nesten ikke bivirkninger. Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Går selv på Isotretinoin kur og har vært på det i nå fire måneder. Hudlegen jeg var hos virket ikke til å være så sinnsykt "nazi" på å skrive det ut, og jeg vil nok tro at du også vil kunne få utskrevet det etter hva du beskriver. Angående bivirkninger så har det vært litt plagsomt for å være helt ærlig: har hatt veldig tørr hud spesielt i ansiktet og underleppa har vært tørr som faeen, nesten helt sjukt. Ellers så har muskler og ledd blitt litt stivere og det har blitt lettere vondt i dem. Det skal dog sies at jeg er en aktiv fotballspiller som trener en del, og det har på ingen måte plaget meg i det daglige og ikke noe særlig på fotballbanen. Du må være klar på å holde deg unna alkohol fordi isotretionoin påvirker leveren din i svært stor grad. Jeg har "sprukket" og har vært ute å drukket et par ganger, men jeg prøver for all del å holde meg unna. Humøret har kanskje svunget litt mer på denne medisinen men har ikke vært spesielt depressiv. Angående resultater, så er de ganske gode. Det har tatt ganske lang tid, men jeg var ganske hardt rammet etter egen mening. Skulle gjerne hatt bilde før og nå men det er dessverre ikke å oppdrive. Har uansett noen måneder igjen av kuren, har tatt 290 og noe av 500 tabletter. Har ikke spesielt høy dagsdose. Ønsker deg lykke til uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå