Gå til innhold

Lavkarbo, en medieskapt hype

HCHF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1: Ikke bruk en tekstboks for å spørre om alder, folk kan skrive inn hva man vil, og dere får da dårlig datagrunnlag.

2: Hvorfor er geografiske valgene bare Oslo, Akershus, Sør Norge, Nord Norge, Vest Norge? Det finnes mer enn bare dette. Hvis dere differensierer mellom Oslo Akershus, er det ulogsik å inndele resten av landet så grovt. Hva med meg som bor i Oppland? Det er ikke sør, vest, eller nord, men heller ikke Oslo...

3: på spørsmål 9 krever dere positive tall, men det sjekkes ikke om det er innenfor rekkevidden 0->5

Og oppsummerende: hvis den denne dataen som skal brukes som grunnlag i en bachelor oppgave, hadde jeg vurdert å bruke noe som er mer rigid mtp mulighetene for feil utfyllning fra brukeren. Hvis dere selektivt skal gå igjennom og fjerne resultater som dere føler er "uriktige" setter det jo hele objektiviteten til datagrunnlaget på spill.

Om jeg mener lavkarbo dieten er en medieskapt hype, enkelt ja. Lavkarbo dieter har eksistert lenge, Ola Nordmann har sjeldent interesse eller kunnskap for å sette seg inn i den medisinske bakgrunnsinformasjonen. Se: http://en.wikipedia.org/wiki/Ketogenic_diet

Et bedre spørsmål er heller om oppmerksomheten rundt lavkarbo er en medieskapt hype, hvor man kan trekke ut underspørsmål som: har denne medieskapte opperksomheten ført til mer feilinformering? osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Elendige valgalternativer. Både Fedon, LCHQ, Atkins og LCHF går under paraplybetegnelsen lavkarbo, og kan ikke skilles når lavkarbo er et eget alternativ. GI og Fedon er det samme. Faktisk så elendig at jeg ikke gadd å fullføre den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...