Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Bedømme mitt korte leserinlegg (Engelsk) Bedømming 1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Many students mean" - Mange studenter betyr? eller Mange studenter sier? e.g many students say.

"they didn't have" - They didn't get eller don't have.

En ting jeg legger merke til er at du har mye feil med verb utrykk. Det virker som du oversetter direkte fra norsk til engelsk og det blir feil eller høres kunstig ut. Se en amerikansk/engelsk film uten undertekster og prøv å se for deg grammatikken i hodet. Ellers bør du øve mye på verb, "hvem har hva".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan vel ta første avsnitt.

"mean that" er ikke noe som brukes i engelsk. Du kan erstatte "mean" med "feel".

"didn't have no learning profit" - Her har du dobbel negativ.

"I'm not agree" - Du mener sikkert "I do not agree". Prøv å unngå kontraksjoner hvis du skriver formelt. Kontraksjoner er når du forkorter f. eks. "I am" til "I'm" eller "does not" til "doesn't".

"this students" - Siden du skriver "students" i flertall, burde det være "these students".

"argue agents there look" - "argue against their views" men selv dette blir en litt snodig setning.

Det ble litt mye, og jeg føler nesten at jeg skriver om for mye for deg, hehe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Many students mean [feels eller thinks er mer passende] that [unødvendig bruk av that] homework take their spare time and that [unødvendig bruk av that] they didn't have no[erstatt no med any f.eks] learning profit out of it. I'm not agree [I do not agree] with this [these] students and in this short readers [reader's] letter, will I [I will] argue agents there [their] look[s].

Let us start with their first argument: "Homework take their spare time". That's [it's] true that [unødvendig bruk av that] homework take some [flett inn "of their"] spare time, but homework it's [is] also important if you want to learn [flett inn anything eller something f.eks]. Without homework [,] will students [students will] learn much lesser [alot less istedenfor much lesser] than [flett inn what] they do today and that's not good.

Let us look on their other argument: "You have no learning profit out of homework". That's not true. Global research has concluded with that most of students have learning profit out of their homework. For students who didn't have learning profit out of homework have we now started with homework help.

In this short readers [reader's] letter have I seen [looked into the the arguments istedenfor have I seen on arguments] on arguments agents homework and answered theme [these]. My conclusion is that we shall [should] have homework as we have it today. "

• Liker 1
Lenke til kommentar

"didn't have no learning profit" - Her har du dobbel negativ.

Det er normalt med en dobbel negativ på engelsk. Det er ingenting feil med setningen (selv om den blir mindre formell).

"Many students mean [feels eller thinks er mer passende] that [unødvendig bruk av that] homework take their spare time and that [unødvendig bruk av that] they didn't have no[erstatt no med any f.eks] learning profit out of it. I'm not agree [I do not agree] with this [these] students and in this short readers [reader's] letter, will I [I will] argue agents there [their] look[s].

Let us start with their first argument: "Homework take their spare time". That's [it's] true that [unødvendig bruk av that] homework take some [flett inn "of their"] spare time, but homework it's [is] also important if you want to learn [flett inn anything eller something f.eks]. Without homework [,] will students [students will] learn much lesser [alot less istedenfor much lesser] than [flett inn what] they do today and that's not good.

Jeg er uenig i at han bruker for mye subjunksjoner. Jeg synes han skal la alle "that"-ene få stå.

Endret av Magnus_L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...