Nikkor Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Hei! Har kjøpt en ny laptop hos komplett ettersom den gamle jeg hadde bestilte hos de ble defekt og måtte returneres. Det tok nesten 3 måneder og det endte med at jeg fikk pengene tilbake siden acer mistet laptopen. Nå har jeg kjøpt meg en Asus laptop og den fungerer bra, problemet er at laderen har sluttet å fungere og jeg har spurt om å få en ny. Dette nekter de og sier jeg må sende tilbake både maskinen og laderen, selv om jeg vet at det ikke er feil på maskinen ettersom jeg bruker en midlertidig lader nå. Har lite lyst til å være uten maskin i uker-måneder på grunn av en liten lader, og synes det er utrolig dårlig kundeservice. Først bruker de 3 mnd på en laptop, og så vil de ikke sende meg en ny lader engang. Har tilbudt meg å ta med maskinen med lader på pickup point å bevise at den ikke fungerer, og sende inn laderen, men det var det ikke snakk om. Er det virkelig så vanskelig å få en ny lader? De kan jo yte litt når jeg måtte vente så lenge på min forrige bestilling. Hadde f.eks et lignende problem med dlink engang, og da var det 0 spørsmål, fikk ny lader på døren i løpet av noen dager. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Har prøvd å snakke med Asus også, 0 hjelp å få. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Kundeservicen hos komplett har gått en vei, Nedover. Personlig har jeg kuttet ut selskapet helt, med mindre det er helt essensielle varer som er såpass godt priset at det er et greit kjøp. Sånn blir det når en matvarekjede tar over... Sukk. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Så du mener de bare skal sende deg en ny lader? Da kan jo alle bare klage på det og få tilsendt en lader nr 2. Når det gjelder acer-problemet ditt: du sier jo selv at det var Acer som mistet den. Du skal ikke klage på kompletts kundeservice når de videresender den til leverandør og det er de som bruker lang tid. Du skulle uansett ha søkt retur rett fra Acer, det som er vanlig. På pick-up-point er det ansatte i Jernia som jobber, og de har egentlig ikke noe med komplett å gjøre. Dlink har ingen bærbare PCer, det er endel forskjell i pris på et adapter til en trådløs ruter (om det var det du hadde) og en bærbar PC Skjønner ikke hvorfor du ikke kan sende inn PCen. Du sier du ikke vil være uten pc i ukevis pga en lader, men du får jo ikke brukt PCen uten lader uansett? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Audun0505 : At det er vanlig å søke retur rett fra Acer vil jeg påstå ikke helt er riktig. Komplett er hovedsakelig hvem du kjøpte varen din fra og skal godta å ta imot varen om du sender den til dem. At de ønsker at du skal bruke Acer direkte siden de da slipper å bruke tid og penger selv på å vurdere den, er i mine øyne en dårlig løsning siden man på mange måter ikke yter full kundeservice. Når en Webshop ikke godtar å ta imot en vare og ønsker helst at du bruker produsenten som har en jalla løsning så faller de laaaaaaaangt nede på anbefalt lista mi i alle fall, her er et personlig eksempel fra komplett : Saken gjaldt noen horisontale striper på skjermen Hei.Her høres det ut som produktfeil på skjermen og ikke kjent hos meg heller Da tar du dette direkte med produsent. http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=retur-benq Med vennlig hilsen, Anders Salg & Kundeservice 2 Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 28. april 2012 Forfatter Del Skrevet 28. april 2012 Audun: Punkt 1. Jeg mener det holder å sende inn lader så jeg slipper å være uten maskin i uker/måneder. Og at de kan yte litt service når jeg nettopp har vært uten maskin i 3 måneder på forrige laptop. At jeg skal sende inn laptopen i tillegg kan jeg ikke fatte, Asus eller komplett må da ha mulighet til å teste den anyway. Pick point: mente at jeg kunne bevise for demi at den ikke fungerte, så kunne de sende melding til komplett å siifra at de ser den ikke fungerer.. Altså gjøre det litt lettere for meg= yte service. Dlink case: det kan godt hende, men det viser hvor lett ting kan gjøres. Hadde skjønt det om jeg skulle sende tilbake laderen, men ikke maskinen. Jeg bruker en annen lader midlertidig, og det fungerer fint . Ville ikke du syntes det var urimelig å være uten laptop på grunn av en lader? Når den brukes til skole og jobb? Hvor vanskelig kan det være.. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Audun: Punkt 1. Jeg mener det holder å sende inn lader så jeg slipper å være uten maskin i uker/måneder. Og at de kan yte litt service når jeg nettopp har vært uten maskin i 3 måneder på forrige laptop. At jeg skal sende inn laptopen i tillegg kan jeg ikke fatte, Asus eller komplett må da ha mulighet til å teste den anyway. Pick point: mente at jeg kunne bevise for demi at den ikke fungerte, så kunne de sende melding til komplett å siifra at de ser den ikke fungerer.. Altså gjøre det litt lettere for meg= yte service. Dlink case: det kan godt hende, men det viser hvor lett ting kan gjøres. Hadde skjønt det om jeg skulle sende tilbake laderen, men ikke maskinen. Jeg bruker en annen lader midlertidig, og det fungerer fint . Ville ikke du syntes det var urimelig å være uten laptop på grunn av en lader? Når den brukes til skole og jobb? Hvor vanskelig kan det være.. Jeg forstår tankegangen din, men det er ikke sikkert at er sånn det fungerer. For alt jeg vet kan komplett godt ha en enorm benk med hundrevis av laptoper med forskjellig ladertype, men da hadde det kanskje vært en annen sang. Kanskje de må ha en kompitabel PC for å sjekke om laderen virker, hva vet jeg. Jeg personlig har bare bra erfaring med komplett.no, og jeg har blant annet fått tilsendt et nytt headset til 500kr da det jeg hadde slutta å virke. Det kan ha noe med hvordan du ordla deg og hvilken tone e-posten du sendte var i, om du fremstår grinete og irritert får du et likedan svar tilbake. Jeg anbefaler deg at du sender inn en ny e-post slik at du forhåpentligvis får svar fra en annen ansatt enn den du har vært i kontakt med først, for å få en "second opinion". Audun0505 : At det er vanlig å søke retur rett fra Acer vil jeg påstå ikke helt er riktig. Komplett er hovedsakelig hvem du kjøpte varen din fra og skal godta å ta imot varen om du sender den til dem. At de ønsker at du skal bruke Acer direkte siden de da slipper å bruke tid og penger selv på å vurdere den, er i mine øyne en dårlig løsning siden man på mange måter ikke yter full kundeservice. Når en Webshop ikke godtar å ta imot en vare og ønsker helst at du bruker produsenten som har en jalla løsning så faller de laaaaaaaangt nede på anbefalt lista mi i alle fall, her er et personlig eksempel fra komplett : Saken gjaldt noen horisontale striper på skjermen Hei.Her høres det ut som produktfeil på skjermen og ikke kjent hos meg heller Da tar du dette direkte med produsent. http://www.komplett....opic=retur-benq Med vennlig hilsen, Anders Salg & Kundeservice Kan godt hende, men den ender opp hos produsent uansett. Er utrolig teit å klage på kundeservicen til en butikk da det ikke er de som sitter på den. Du mener vel kanskje at utsalgstedet burde purre hver andre dag? Endret 28. april 2012 av Audun0505 Lenke til kommentar
plex- Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Sikkert Asus som har satt kravet. Det er vanlig at de kjører noen tester på maskinen for å se om det er noe den "gjør" som fører til at powersupply blir deffekt. Er no herk, men forstår det litt og. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 28. april 2012 Forfatter Del Skrevet 28. april 2012 Jeg har ikke vært frekk eller noe slikt i mailen til de. I den første mailen sa de også at jeg bare skulle kontakte Asus så sendte de meg en ny lader. Fikk inntrykk av at det var 0 problem. Jeg har også kontaktet Asus og forklart problemet, men når de ikke vil hjelpe må jeg nesten kontakte butikken jeg kjøpte det av. Er begrenset med tid jeg gidder å bruke på en lader, men syntes det de kunne løst saken slik at jeg slappe å sende inn laptopen enda engang. Komplett må sikkert sende laderen til Asus, og de burde ha muligheten til å få testet den når den er til en helt ny maskin.. Har sendt komplett to forskjellige mailer som du nevnte, og da videresendte de faktisk mailen til han jeg opprinnelig snakket med! Så det hjalp ikke så mye. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Hadde samme problem med en minnebrikke i en bærbar jeg kjøpte av MPX.no, er jo akkurat samme butikk som komplett.no. Jeg fant ut at den ene minnebrikken var defekt. Viste til at jeg også hadde kjørt memtest, la også ved bilde av dette. Jeg fikk låne meg en minnebriikke, og satt denne i pcen, og alt fungerte perfekt. Jeg tilbydde meg om at jeg kunne sende inn denne minnebrikken, slik at jeg kunne bruke pcen i mellomtiden. Forklarte mpx.no ang dette, men dem krevde fortsatt å få pcen inn på reperasjon :O Det kalles dårlig service, jeg kunne jo ikke være uten en pc i 1 mnd, så jeg kjøpte meg ny minnebrikke til 150kr og har bannlyst komplett/mpx.no for all fremtid pga dette. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 28. april 2012 Forfatter Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Plex-: hvis det er grunnen så forstår jeg det, men da kunne de i det minste forklart det. Selv om jeg tviler på at de bruker tid på å feilsøke det.. Endret 28. april 2012 av Nikkor Lenke til kommentar
plex- Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Plex-: hvis det er grunnen så forstår jeg det, men da kunne de i det minste forklart det. Selv om jeg tviler på at de bruker tid på å feilsøkingsemner det.. Helt enig. Jeg hadde ett par runder med supporten med asus med en bærbar jeg hadde før de forklarte det slik til meg. Nå er jeg neimen ikke sikker på om det var sant, men det var ihvertfall en logisk grunn teknikkeren i meg kunne akseptere ;-) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Kan godt hende, men den ender opp hos produsent uansett. Er utrolig teit å klage på kundeservicen til en butikk da det ikke er de som sitter på den. Du mener vel kanskje at utsalgstedet burde purre hver andre dag? Her bommer du kraftig! Kundeservice hos en butikk er nettopp det, å ta vare på kundene sine som har handlet hos deg. Når du hopper over denne servicen og sender kunden direkte til produsent av produktet så mener jeg at man ikke yter god service i det hele tatt. Oppstår det en konflikt med produsent som ikke ønsker å forholde seg til Norsk reklamasjonsrett eller andre problemer så er det jo kunden selv som må ta opp kampen mot produsenten eller på nytt henvende seg til Webshoppen man handlet hos. Kundeservice er mer en kun sende et produkt til reparasjon hos X produsent, det er å behandle kundene sine med verdighet og integritet og også forstå eventuelt en kundes behov , har kunden feil bør man også kunne forklare hva som er problemet og hva som kan ha forårsaket det på en fornuftig måte uten at kunden føler seg tråkket på. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Har levert mye defekt utstyr tilbake til komplett...Aldri noe krøll fra deres side. Når det gjelder en laptop med defekt lader så ser komplett på dette som et produkt og ikke 2 separate produkt. Jeg skjønner godt at dem ikke tar deg på ordet og sender deg en ny lader utan å få testet på laptop og lader. Snabelen Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 28. april 2012 Forfatter Del Skrevet 28. april 2012 Det handler om å yte LITT service. Skal ikke være behov for å sende tilbake hele laptopen for å få testet en lader. Og hvis det er rutinen går det ann å være litt medhjelpelige når de/acer rotet bort forrige laptopen min. Komplett ville jo uansett at jeg skulle sende maskin og lader til Asus, og når komplett hadde fått utstyrtet ville de videresendt det til Asus om jeg hadde latt det gå via de. Akkurat på samme måte hadde nok skjedd med en lader, så de hadde hatt plenty av maskiner å testet den på. Er bare snakk om 500-600kr for en ny lader, men dårlig at de ikke bryr seg. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Det handler om å yte LITT service. Skal ikke være behov for å sende tilbake hele laptopen for å få testet en lader. Det kan være flere grunner til at laderen ikke fungerer, og selv om en annen lader fungerer på laptopen, så kan det være kombinasjonen av akkurat den laderen og akkurat den laptopen som skaper krøll. For eksempel kan det være at det er pluggen inne i maskinen som er litt for langt inn, så den originale ikke får kontakt. Den midlertidige laderen kan ha en kvart mm lenger plugg, og det kan være akkurat nok til at den får kontakt. Det er bare ett eksempel. Da vil det ikke hjelpe om de sender deg en ny lader, og de må ta tapet ved å ha åpnet en ny salgspakke. 5-600 kroner er mye når man tenker på at akkurat det kanskje er fortjenesten på hele laptopen. I tillegg kan det være at laptop'en er skyld i at laderen ikke fungerer. Da vil en ny lader mye mulig lide samme skjebne, og Komplett sitter med hele regninga fordi de ikke sendte laptopen til Asus sammen med laderen for test. Komplett har ikke nødvendigvis liggende en testlaptop som bruker akkurat samme lader, og må sende den inn til Asus for å få den sjekket, fremfor å sjekke både lader og laptop selv. Avhengig av hvor Asus har verksted, så vil det føre til lang ventetid for deg, samt økte kostnader for Komplett... spesielt hvis det ikke er laderen i seg selv det er noe feil med. Jeg har forståelse for at Komplett gjør det slik, selv om det kan virke unødvendig om man ikke tenker over saken. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 28. april 2012 Forfatter Del Skrevet 28. april 2012 Altså, det er ikke Komplett som taper på den laderen, det er jo en garanti sak Komplett tar med Asus. Er ikke noe galt med maskinen, den lader jeg bruker nå er klin lik og er fra Asus også og den har jeg brukt i flere uker nå. Strømforsyninger til sånt kan fort bli ødelagt, og jeg hadde samme casen med laderen til en macbook pro( 4 år gammel,uten noe behov for å sende inn maskin og laptop, samme ned routeren strømforsyningen min. Alt uten noen som helst problemer. Det er ikke Komplett som tester dette uansett, det gjør Asus, så de hadde hatt muligheten til å teste dette uten den laptopen. Hadde komplett vært litt "snille" kunne de ordnet dette internt, og sent meg en ny lader når komplett hadde videresendt laderen til Asus for meg. Hadde uansett ikke tenkt til å ta dette direkte gjennom Asus, siden de bare tilbyr UPS henting som funker dårlig. Menmen, lagde bare denne tråden for å høre om det var en policy eller om noen hadde lignende caser og fått løst de. Orker ikke kverulere mer nå. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Altså, det er ikke Komplett som taper på den laderen, det er jo en garanti sak Komplett tar med Asus. Komplett bekoster frakt. Noe de vil slippe om du sender inn laptop for da kan de sjekke selv med ny lader fra sin egen hylle om det fungerer. I tillegg belastes de for undersøkelsgebyr om Asus finner ut at det ikke er noe feil med laderen. Er ikke noe galt med maskinen, den lader jeg bruker nå er klin lik og er fra Asus også og den har jeg brukt i flere uker nå. Som sagt, om pluggen på den andre laderen er en kvart mm lenger (eksemplarvariasjon) så kan det være nok til at den får kontakt. Om pluggen inne i maskinen sitter litt for langt inn, så er det derfor ikke nødvendigvis noe galt med laderen, men maskinen. Og da er det ikke sikkert en ny lader vil fungere om den er likere din gamle enn din midlertidige. Strømforsyninger til sånt kan fort bli ødelagt, og jeg hadde samme casen med laderen til en macbook pro( 4 år gammel,uten noe behov for å sende inn maskin og laptop, samme ned routeren strømforsyningen min. Alt uten noen som helst problemer. Jeg har også hatt problem med en lader på en jobb-pc, så de kan gå i stykker ja. Men at problemet var laderen i et annet tilfelle, så er det ikke dermed sagt at det er problemet i alle tilfeller. Det er ikke Komplett som tester dette uansett, det gjør Asus, så de hadde hatt muligheten til å teste dette uten den laptopen. Jeg tror de fleste nettbutikker tester enkle ting så lenge de får alt de trenger for å teste, om utstyret nå allikevel går innom de på veien. Dette er for å unngå fraktgebyrer og andre gebyrer som verkstedet skal ha for negativ feilsøking og lignende. Hadde komplett vært litt "snille" kunne de ordnet dette internt, og sent meg en ny lader når komplett hadde videresendt laderen til Asus for meg. Hadde uansett ikke tenkt til å ta dette direkte gjennom Asus, siden de bare tilbyr UPS henting som funker dårlig. Ja, mest sannsynlig så er det laderen. Jeg vil gå så langt som å si at jeg er ganske sikker på det. Men Komplett har sikkert brent seg ganske mange ganger på å være sikre, og med de latterlig lave marginene som finnes i dagens teknologibransje, så skal det ikke mange "sikre" tilfeller til før en hel uke eller måned går med underskudd. Menmen, lagde bare denne tråden for å høre om det var en policy eller om noen hadde lignende caser og fått løst de. Orker ikke kverulere mer nå. Ikke meningen å kverulere Men jeg har jobbet med servicehåndteringer og skjønner godt hvorfor Komplett ikke blindt tror på alle kunder. Jeg har opplevd mange ganger at en kunde nekter å gjøre noe, fordi det ikke kan være feil. Etter mye mas og styr så får jeg allikevel kunden med på det, og da fungerer det plutselig. Og det selv om det virker totalt ulogisk for kunden. Personlig har jeg også opplevd et objektiv som ikke fungerte på mitt kamera. Men da jeg forsøkte objektivet på en kamerats kamera (nøyaktig samme modell) så fungerte det. Kameraet ble sendt inn til reparasjon, men kom tilbake med ingen feil funnet. Fant deretter ut at det var objektivet som var litt feiljustert. Ikke mye, men nok til at det fungerte på noen kamera, men ikke på andre. Kameraet i seg selv var innenfor standarden. Hadde butikken valgt å ikke stole på meg, og krevd å sende inn både kamera og objektiv, hadde jeg sluppet mye unødvendig ventetid og undersøkelsesgebyr på flere hundrelapper. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Hei. Synd du opplever problemer med en filleting etter å ha fått såpass problemer før. Det kan ikke være noe problem å sende deg ei ny strømforsyning samtidig som du sender inn den gamle. Dersom Asus tester din gamle forsyning og finner den OK så kan de jo bare kreve at du sender inn hele maskina eller fakturere deg for forsyninga (meget usansynlig scenario da du allerede har testet dette selv med ny forsyning). Jeg har 2 ganger på 2 forskjellige Asus-maskiner vært i kontakt med Asus sevice. Første gangen var en deffekt HDD. Fikk snakket med en hyggelig svenske som som også konkluderte med deffekt HDD i løpet av samtalen. De sendte ny disk, sammen med returlapp og allt. De sendte også recovery-plater da eieren av maskina (ikke jeg) hadde "mistet" disse. Meget flott service Neste gang ikke like smooth... Min egen maskin, 1/2 år gammel med problemer med det trådløse nettverkskortet. Jeg hadde søkt og funnet at akkurat dette kortet hadde det vært problemer med på en rekke laptopper fra mange produsenter. Det som skjedde var at den koblet seg av/på nettet av og til (1-5 ganger per dag), andre drivere enn de originale fra Asus medførte redusert hastighet. Jeg ville ha bekreftet fra Asus at maskina gikk å oppgradere til annet kort fra annen produsent. Dette ville Asus ikke gjøre, og kom heller med kraftige formaninger om brudd på garanti o.l. De tilbydde heller å ta inn maskina og sjekke/bytte kortet hvis de fant feil. Jeg kjøpte uansett bare nytt kort, byttet og allt fungerte helt fint. 2 maskiner fra samme leverandør, 2 forskjellige problemer, 2 forskjellige servicemedarbeidere, 2 forskjellige brukeropplevelser. Det kommer ann på hvem du er heldig/uheldig å treffe på. Problemet med HDD-en kunne stammet fra noe annet på maskina som ødela den, eventuellt hardhendt behandling. Problemet med nettverkskortet skyldtes at Asus hadde valgt et dårlig/ustabilt kort. Feilen ville neppe blitt oppdaget og/eller forsvinne av nytt identisk kort. Lykke til Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Nå vet jeg ikke hva reglene til Asus er angående slikt, men jeg vet at Samsung har noen idiotiske regler som jeg ble fortalt ikke kunne unngås. Jeg fikk noen ørepropper med min Samsung Galaxy S, og etter hvert mista jeg lyd i ene siden. Den var kjøpt på elkjøp, så jeg gikk der og spurte om det gikk ann å få bytta de eller noe sånt, men da fikk jeg vite at hvis de skulle gjøre noe så måtte jeg levere inn mobilen og alt tilbehør. Jeg stusset litt på dette, og spurte hvorfor jeg måtte levere inn enn helt fin fungerende mobil for å få bytta ødelagte ørepropper, og den greie servicekaren på elkjøp sa at dette var Samsung policy, og selv om han gjerne ville hjulpet meg så var det ikke noe vei utenom. Har forsåvidt sett samme service fyren ved flere anledninger og han er ikke en problematisk person. Så ja, jeg er enig i at det er helt idiotisk å kreve å få inn en helt fin PC pga en defekt lader, men det er ikke sikkert det er Komplett som krever dette. Hvis ting fungerer likt som elkjøp sin service-avdeling så kan det også være Asus som har satt noen regler som må følges. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Andeby : Jeg antar personlig at dette er noe som gjøres nettopp for å få ned antallet returer. Man vet at kunder ofte kan finne seg i en mindre feil om kunden får valget mellom å miste hele produktet for en tid når man krever at alt sendes inn for testing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå