fenele Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hey, hva med denne ideen! Vi setter alle fra midtøsten som ikke kan være produktiv (ca 80%) på godstog med enveisbillett til mekka? Lurt ikke sant? God idé, men hvorfor bare alle fra midtøsten? Det er en smule rasistisk.. vi hiver ut alle som ikke kan være produktiv, etnisk norsk også. Jeg er lei av de FrP'erne som sitter på ræva å ikke gjør en fjert men tror de har noen ekstra rettighet til velferdsstaten bare fordi de er "etnisk" norsk. Hva med alle de 800k offentlige ansatte som sitter på rævva å henter ut goder mens de stemmer AP for å beholde jobben sin? : ) 1 Lenke til kommentar
marinated Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Hey, hva med denne ideen! Vi setter alle fra midtøsten som ikke kan være produktiv (ca 80%) på godstog med enveisbillett til mekka? Lurt ikke sant? God idé, men hvorfor bare alle fra midtøsten? Det er en smule rasistisk.. vi hiver ut alle som ikke kan være produktiv, etnisk norsk også. Jeg er lei av de FrP'erne som sitter på ræva å ikke gjør en fjert men tror de har noen ekstra rettighet til velferdsstaten bare fordi de er "etnisk" norsk. Hva med alle de 800k offentlige ansatte som sitter på rævva å henter ut goder mens de stemmer AP for å beholde jobben sin? : ) Ja hiv ut de som svindler der også. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Vi kunne selvsagt avskaffe velferdssamfunnet. Da ville vi sluppet trygdeinnvandringen. Men det hadde vært nokså traurig for oss etniske nordmenn også. Hva skulle vi da leve av mens vi satt under parasollen på Solkysten eller i Pattaya? Jeg tror - og det er det som gjør meg til "sosialliberalist" og ikke rendyrket liberalist - at velferdssamfunnet er et gode. (Men at velferssystemet er rimelig kaputt på mange områder.) Velferdsordningene inviterer til misbruk, og det er en utfordring, også i forbindelse med innvandringen. Geir Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Vel når oljen tar slutt ender vi opp som Hellas. Arbeidsmoralen til folk flest, både nordmenn og innvandrere er alt for lav. Hvorfor skal man gidde å arbeide når man kan "Nave"? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Pyttsann, det går opp og ned - mennesket klarer det meste når det må. For min del kunne gjerne samfunnet tatt seg en tur ned på stigen og kun hatt de basale behovene sikret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå