buurdi Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Kjøpte meg en 2TB harddisk fra Seagate. Kom hjem og koblet den til i pcen. Det første som skjer er at den ikke blir oppdaget i Bios. Restarter maskinen, og vips så er den der. Ingen instillinger endret. Ved neste restart igjen, finner ikke bios den. Tenkte at det kanskje var sata-kabelen som var ødelagt, og kjøper en ny. Det løste ingen problemer. Så bytter inngangen fra 6GB til 3GB, siden kabelen uansett ikke støtter 6gb. Da funket den igjen. Hele dagen, til restart neste dag. Da er den borte igjen. Så bytter om på sata kablene, og da funker den igjen, til neste dag.... Sånn har jeg drevet på i 2 dager nå. Trenger virkelig hjelp. Kan harddisken være ødelagt? Har i tillegg prøvd å oppdatere bios, drivere, window osv. Brukt Seagate sin scanner, som ikke finner feil. Maskinvare på pcen er: Hovedkort: Asus Saberthooth P67 Prosessor: Intel Core i7-2600K 3,4GHz RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Harddisk: 500GB Seagate - ST3500320AS (Gamle Hardisken, null problemer) Harddisk 2: 2TB Seagate - ST2000DM001 (Nye, med problemer) PSU: Corsair TX V2 650W BIOS V 2302 Windows 7 64bit ----- LØST Vel hvis noen har samme problem så løste jeg det sånn: Snakket med noen som sa at den var nok DOA (Dead on Arival). Når jeg så på harddisken igjen mange uker senere, oppdaterte jeg til nyere firmware, og det har løst problemet. Endret 11. desember 2012 av buurdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå