VitroVine Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Jeg skal bygge meg en pc for første gang med Obsidian 650D kabinettet. Har lest litt, og tenker å kjøpe 3 Gentle Typhoon 120mm 1450rpm. 2 på toppen og en bak. I tillegg tenker jeg å kjøpe en Cooler master megaflow 200mm til å ha på forsiden av kabinettet. Og sånn by the way, hvilken CPU kjøøler er best av disse to:PHANTEKS PH-TC14PE eller NOCTUA NH-D14? Så si meg hva du synes om viftene og whilken CPU kjøler som er best Takk Endret 28. april 2012 av VitroVine Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Hadde aldri kjøpt Gentle Typhoons til bruk for kabinettvifter, de er rett og slett ikke særlig gode på det. De er kjempegode på restriktive kjøleribber, radiatorer til vannkjøling for eksempel, men dytter rimelig lite luft i mindre restriktive scenarier. Om du absolutt skal bytte kabinettvifter bør du mye heller se på NF-P12 eller M12-S3HS. Hvorfor er det slik? Fordi Gentle Typhoons har høyt statisk trykk mot relativt lav mengde luft dyttet, andre vifter heller oftest mer mot lavt statisk trykk og stor mengde luft dyttet og de to jeg har nevnt har veldig lavt statisk trykk og stor mengde luft dyttet. Hvorfor skal du bytte ut stock-viftene uansett? 650D har da god kjøling, og innebygd viftekontroll så du kan tilpasse støynivået etter din egen smak. Lenke til kommentar
VitroVine Skrevet 28. april 2012 Forfatter Del Skrevet 28. april 2012 Tenkte at det ville bli stillere og bedre kjøling. Men hvis stock viftene er gode nok, så dropper jeg bare nye vifter. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå