Jajakanskjedet Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Hei! Jeg har kjøpt meg ny PC, og ønsker å overføre outlook fra den gamle pcen til den nye. Jeg har overført pst filen til rett plass, og epostene opner seg. Problemet er at jeg ikke kan motta nye eposter. Jeg rekner med dette er fordi jeg ikke har registrert eposten siden jeg installerte outlook. Det er her problemet kommer inn. Jeg trykker legg til ny e-postkonto, fyller inn namn, epost adresse og passord, men så kommer det opp "en kryptert tilkobling til e-postserveren er ikke tilgjengelig. Klikk neste for å prøve å bruke en ukryptert tilkobling". Jeg gjør dette, men det går heller ikke. Jeg rekner med jeg skal skrive inn eposten jeg brukte på den gamle pcen? All hjelp blir motatt med en STOR bamseklem! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Det er en innstilling for å bruke godkjenning av passord elns. Let og prøv. Eller gå på nettsiden til din ISP og finn en bruksanvisning. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) Hei! Jeg har kjøpt meg ny PC, og ønsker å overføre outlook fra den gamle pcen til den nye. Jeg har overført pst filen til rett plass, og epostene opner seg. Problemet er at jeg ikke kan motta nye eposter. Jeg rekner med dette er fordi jeg ikke har registrert eposten siden jeg installerte outlook. Det er her problemet kommer inn. Jeg trykker legg til ny e-postkonto, fyller inn namn, epost adresse og passord, men så kommer det opp "en kryptert tilkobling til e-postserveren er ikke tilgjengelig. Klikk neste for å prøve å bruke en ukryptert tilkobling". Jeg gjør dette, men det går heller ikke. Jeg rekner med jeg skal skrive inn eposten jeg brukte på den gamle pcen? All hjelp blir motatt med en STOR bamseklem! Hei! Hvilken plattform er det du har du nå? W7? Det er enelt og greit å få det til å fungere. Om du har pop konto eller SMTP- og det skal stå klartekst godkjenning. (Det første valget) Du har vel en bredbånds tilkopling? Du sier du har installert Outook. Er det Outlook Express du mener eller er det Microsoft outlook du har? BmOnline Endret 28. april 2012 av BmOnline Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 28. april 2012 Forfatter Del Skrevet 28. april 2012 Hei! Jeg har kjøpt meg ny PC, og ønsker å overføre outlook fra den gamle pcen til den nye. Jeg har overført pst filen til rett plass, og epostene opner seg. Problemet er at jeg ikke kan motta nye eposter. Jeg rekner med dette er fordi jeg ikke har registrert eposten siden jeg installerte outlook. Det er her problemet kommer inn. Jeg trykker legg til ny e-postkonto, fyller inn namn, epost adresse og passord, men så kommer det opp "en kryptert tilkobling til e-postserveren er ikke tilgjengelig. Klikk neste for å prøve å bruke en ukryptert tilkobling". Jeg gjør dette, men det går heller ikke. Jeg rekner med jeg skal skrive inn eposten jeg brukte på den gamle pcen? All hjelp blir motatt med en STOR bamseklem! Hei! Hvilken plattform er det du har du nå? W7? Det er enelt og greit å få det til å fungere. Om du har pop konto eller SMTP- og det skal stå klartekst godkjenning. (Det første valget) Du har vel en bredbånds tilkopling? Du sier du har installert Outook. Er det Outlook Express du mener eller er det Microsoft outlook du har? BmOnline Windows 7. Bredbåndstilkobling har jeg selvsagt, er ikke sikker på om jeg har pop eller smtp. Microsoft outlook. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 (endret) Hei! Jeg har kjøpt meg ny PC, og ønsker å overføre outlook fra den gamle pcen til den nye. Jeg har overført pst filen til rett plass, og epostene opner seg. Problemet er at jeg ikke kan motta nye eposter. Jeg rekner med dette er fordi jeg ikke har registrert eposten siden jeg installerte outlook. Det er her problemet kommer inn. Jeg trykker legg til ny e-postkonto, fyller inn namn, epost adresse og passord, men så kommer det opp "en kryptert tilkobling til e-postserveren er ikke tilgjengelig. Klikk neste for å prøve å bruke en ukryptert tilkobling". Jeg gjør dette, men det går heller ikke. Jeg rekner med jeg skal skrive inn eposten jeg brukte på den gamle pcen? All hjelp blir motatt med en STOR bamseklem! Hei! Hvilken plattform er det du har du nå? W7? Det er enelt og greit å få det til å fungere. Om du har pop konto eller SMTP- og det skal stå klartekst godkjenning. (Det første valget) Du har vel en bredbånds tilkopling? Du sier du har installert Outook. Er det Outlook Express du mener eller er det Microsoft outlook du har? BmOnline Windows 7. Bredbåndstilkobling har jeg selvsagt, er ikke sikker på om jeg har pop eller smtp. Microsoft outlook. Hei igjen! Ja, da er det bare å fylle inn feltene du har for deg på konto. Epost adr er jo grei. Navnet du ønsker å benytte. Det som du bør vite er jo om det kreves en sikker tilkopling til serveren. Kontakt din isp (leverandør) for e-post og se samtidig om det er spesielle krav til sikkerhet ved pålogging, må du velge det og hake det av i kontoen din. Du må også huske på at hvis du har flere kontoer, så må du ikke bytte om passordene. W7 er fin slik sett at du også kan configurere den til å ta imot hotmail eller yahoo kontoer. De som du normalt må gå online for å bruke, kan du betjene gjennom Windows Live e-post. Det er ikke noe problem om du velger smtp eller pop. Pop vil si det samme som at du tømmer serveren etter hvert, mens smtp lagres på serveren. BmOnline ps: Har du for eks. Telenor som isp, så får du alltid online.no til slutt. mail.online.no, eller mail.online.no eller om du har nextgentel så blir det mail.broadpark.no- Men om telenor ennå benytter to forskjellige ved inn og utgående mail må du sjekke. Nextgentel har samme opplegg på inn og ut. Nå er det lurt å først installere live mail først. For siden vil det automatisk bli overført til outlook, når du velger det i verktøy, programmer og alternativer for internett i ezporer-. Her kan du velge om du vil benytte Microsoft Outlook som e-post-leser. Det blir mindre knoting, for å si det mildt. Live laster du ned fra Microsoft. Et bra e-post program. Om ikke, så skulle det være nok å fylle inn brukernavn og passord-. Krever serveren noe ekstra sikkerhet, så må du velge valg nr 2. Men som sagt hvilken ISP du har- har du online.no så kan du velge første valget. Endret 29. april 2012 av BmOnline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå