Boralis Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Skulle bestille noe og la inn en ordre,men så ønker jeg å annulere dette men finner ingen mulighet for dette hos Japan Photo slik en kan hos andre . Er det virkelig laget så tungvindt at en må sende dem mail eller ringe for å kanselere en ordre Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Tja, normalt kan man kanselere en ordre før den er ekspedert. Men det er da ikke mye jobb å sende en mail med ordrenr og beskjed om at du vil anulere ordren Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 Det er jo en litt tungvindt måte, hvorfor ikke bare lage det slik som hos alle andre,der en kan trykke på en knapp og kanselere ordren , virker som det er gjordt for å minske sjansen for at kunder sletter ordren . jeg liker ikke sånt Lenke til kommentar
emero Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Det er jo mulig det kanskje ikke har vært en aktuell problemstilling før du tok det opp...? Aner selvfølgelig ikke, men jeg hadde ikke hatt noe problem med å skrive en mail. Tar meg ikke så mye lenger tid Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 De fleste har et relativt enkelt system for online-ordre; alle kan ikke ha funksjonaliteten til komplett.no; som vel er "best i klassen" på dette området. Lenke til kommentar
ChappyD Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Det er jo en litt tungvindt måte, hvorfor ikke bare lage det slik som hos alle andre,der en kan trykke på en knapp og kanselere ordren , virker som det er gjordt for å minske sjansen for at kunder sletter ordren . jeg liker ikke sånt Hvis man vil kanselere så er det bare å sende en mail til JP med ordre nr og si at man ikke vil ha den. Grunnen til at det er slik er at faktisk ville vært større jobb og stoppe bestillingen enn å la den bli produsert og så kanselert/kreditert. Med en produksjon på over 3,5 milliarder bilder i året vil de nok ikke stoppe for å gå inn i enkelte ordre. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Hvis man vil kanselere så er det bare å sende en mail til JP med ordre nr og si at man ikke vil ha den. Grunnen til at det er slik er at faktisk ville vært større jobb og stoppe bestillingen enn å la den bli produsert og så kanselert/kreditert. Med en produksjon på over 3,5 milliarder bilder i året vil de nok ikke stoppe for å gå inn i enkelte ordre. Men det gjelder kun bilder/bøker som skal produseres. Og så lenge en slik batch er rent elektronisk, så er det billigere å stoppe den før prduksjon har begynt. Gjelder det fremkalling av fysisk film, så kan det nok stemme. Og hvis det er snakk om en hardware ordre (kamer/objektiv osv), så må det da være enklere å ha en løsning som lar deg kansellere en ordre f.eks. fordi ordren står i vent fordi en vare eller fler ikke finnes på lager? Lenke til kommentar
ChappyD Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Hvis man vil kanselere så er det bare å sende en mail til JP med ordre nr og si at man ikke vil ha den. Grunnen til at det er slik er at faktisk ville vært større jobb og stoppe bestillingen enn å la den bli produsert og så kanselert/kreditert. Med en produksjon på over 3,5 milliarder bilder i året vil de nok ikke stoppe for å gå inn i enkelte ordre. Men det gjelder kun bilder/bøker som skal produseres. Og så lenge en slik batch er rent elektronisk, så er det billigere å stoppe den før prduksjon har begynt. Gjelder det fremkalling av fysisk film, så kan det nok stemme. Og hvis det er snakk om en hardware ordre (kamer/objektiv osv), så må det da være enklere å ha en løsning som lar deg kansellere en ordre f.eks. fordi ordren står i vent fordi en vare eller fler ikke finnes på lager? Nå tenkte jeg faktisk bare bilder når jeg svarte. Men sant at det kunne vært fint med en slik knapp på hardware bestilling. Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Skulle bestille noe og la inn en ordre,men så ønker jeg å annulere dette men finner ingen mulighet for dette hos Japan Photo slik en kan hos andre . Er det virkelig laget så tungvindt at en må sende dem mail eller ringe for å kanselere en ordre Hei Snekkern :-) Hvis dette gjelder bilder/bildeprodukter så har ikke vi noen mulighet til å stoppe den da du har huket av at du aksepterer vilkårene og trykket bestil. Men hvis du sender en mail så kanselerer vi din ordre for din del :-) Beklager at systemet er slik idag.. Mulig det blir bedre på en nyere platform i fremtiden. Nå ser jeg at dette innlegget ditt er skrevet for en stund siden, så dette har kanskje blitt ordnet opp i allerede? Men uansett, ha en fin dag videre. Mvh Ståle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå