datahjelper Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Jeg har et spørsmål ang. script jeg sliter med at noen har fått lagt inn sperre så endringer blir ikke lagret Men ting som legges inn i oppstart blir lagret så er det noe script jeg kan legge inn som lager en admin bruker når jeg logger maskinen på så jeg slipper å fake opp windowsen får å få lagt inn ting på en partisjon som ikke windows ligger på men vil ha åpna sperren på det programe som sperrer men trenger da et script som lager adminbruker når jeg logger på ellers har jeg bare standarbruker å det er veldig kjipt Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Punkt 1: Jeg skjønner ikke spesiellt mye av hva du skriver. Punkt 2: Nei du kan ikke "lage en adminbruker" med et oppstartskript. Det ville jo vært et enormt sikkerhetshull. og Punkt 3: Hvis du kun har standardbruker så er det nok en grunn til det. -C- 1 Lenke til kommentar
datahjelper Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Punkt 1: Jeg skjønner ikke spesiellt mye av hva du skriver. Punkt 2: Nei du kan ikke "lage en adminbruker" med et oppstartskript. Det ville jo vært et enormt sikkerhetshull. og Punkt 3: Hvis du kun har standardbruker så er det nok en grunn til det. -C- punkt 1. nei vell:@ punkt 2. har klart det før men husker ikke hva man skulle skrive punkt 3. Nei er ikke grunn til det er min egen maskin men en kompis lånte maskinen å la inn http://www.skanix.com/Downloads/Demos/Demos.php dette med passord pluss at han sletta alle brukere å la inn en bruker som var Admin med et random passord han ikke husker. men gjorde meg til standardbruker kan ikke ta reinstall er formye jeg mister Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Det finnes en mengde programmer som hjelper deg å resette et admin passord til windows. Det må du søke etter selv på google. F.eks. reset windows xp password. Forøvrig, for at det skal være lettere å skjønne hva du skriver. Bruk kortere setninger, samt punktum og komma. Les gjerne gjennom hva du har skrevet for å se om det du har skrevet gir noen mening, før du poster. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 et skudd i mørke men, prøv og ta ut "klokkebatteriet" på hovedkortet Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Det hjelper ikke å resette bios hvis windowspassordet er problemet. Forslag 1: slutt å låne bort denne pcn til "vennen" din. Forslag 2: www.sysresccd.org Denne isoen kan resette windowspassord, har deriomot ikke prøvd den med windows 7. Og jeg netkter å tro at du kan lage en adminbruker med et oppstartskript. Det ville gjort windows ubrukelig som operativsystem i bedrifter... Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Enig med sistnevnte, hva er vits med adminbruker hvis alle kan opprette det akkurat som det passer dem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå