Gå til innhold

Minne eller hovedkort?

nordrassil

Anbefalte innlegg

Hei! For noen dager siden begynte plutselig pc-en min å reboote seg helt random utifra hva jeg gjorde, om det var spille spill eller åpne nettsider, tidspunktene er også helt random. Etter å ha sjekket temperaturer kom jeg fram til at dette må ligge innen minnebrikkene.

jeg har Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 delt i 4 brikker, jeg prøvde å ta ut en etter en og teste, men fikk fortsatt problemer, uansett hvilken slot jeg setter hvilken som helst minnebrikke i. har også prøvd å dra ned frekvensen så langt som 800 mhz, og å sette dem på 1600, samt å dra volten opp til 1.6, uten hell.

jeg har ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3

ATX, AMD890FX+SB850, DDR3, 4xPCIe(2.0)x16, SATA 6G som hovedkort, og lurer nå på om feilen kan ligge her et sted? pcen er knapt et år gammel, og forstår ikke hvordan jeg plutselig kan få problemer med hverken hovedkortet eller minne da jeg brukte default bios-settings.

jeg vegrer meg etter å kjøpe nytt hovedkort så kjapt etter jeg kjøpte pcen, så jeg lurer på om det er noen som kan ha en ide hva det er?

Fulle specs:

Corsair HX 1050W PSU

ATX 12V V2.2, 80 Plus Silver, Modular, 6x 6+2-pin

ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3

ATX, AMD890FX+SB850, DDR3, 4xPCIe(2.0)x16, SATA 6G

AMD Phenom II X6 1100T Black Edition

Socket-AM3, Six Core, 3,3GHZ/3,7GHz Turbo, 9MB, 12

CoolIT VANTAGE A.L.C. CPU Kjøler

Socket 775/1155/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 120mm Vif

Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 16GB CL9

Kit w/4x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Venge

XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5

PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort,

XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5

PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du klokket noe?

Isåfall resett i bios, nå er det vel på tide med å oppdatere bios for å så laste ned alle drivere til HK på nytt.

Så setter du inn en minnebrikke. Fremprovoserer du feilen igjen så er det nok HK som har tatt kvelden,

Mentest er ingen belastning for PSU heller.

Lenke til kommentar

Ser ut som at rambrikkene blir overopphetet, noe jeg ikke trodde var mulig...

fant d ut etter å ha fått reboot med åpent tower, slo av pcen og skulle fjerne ram brikkene og la merke til at de var ganske varme. Har nå lagt lokket på tower som har to vifter direkte over rammen og d ser ud som det funker, kjente nettopp på dem og der er gode og kjølige.

Merkelig at det plutselig skulle bli et problem etter nesten et år, uten at noen av viftene er ødelagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...