Ayabara Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Hjemme hos foreldrene mine og utøver rollen som nettverksadministrator. Et urgammelt modem fra Telenor og en enda eldre trådløs ruter fra Thomson skal byttes ut med ZyXEL P2812. Det er bare det at det ikke funker. Kobler som i bruksanvisningen, med splitter for ISDN/ADSL. Telefoni funker fint. Kom inn på 10.0.0.138/customer og fikk tak i TelenorSetup.exe eller noe sånt. Når alt er koblet til lyser power grønt, dsl oransje og "min" port oransje. Så leter den etter internett-tilkobling i 7 minutter før den sier at den ikke finner noe. Bryteren bakpå er satt til dsl. Har forsøkt meg med gammel og ny splitter, gamle og nye kabler og factory reset av ZyXEL. Ingenting funker. Etter factory reset sliter jeg også med å komme inn på 10.0.0.138 eller 10.0.0.138/customer igjen, selv om den svarer på ping. Jeg er tom for idèer. Har dere noen? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 http://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/zyxel_p2812/ Tror jeg leste noe om at det lønnet seg å trykke på den blå wirelesstasten hvis oppsettet hengte seg. Hos meg lyser de tre portene grønt, men mulig du ikke har gigabit og derfor får orange på LAN. Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 28. april 2012 Forfatter Del Skrevet 28. april 2012 Ringte Telenor, og de kunne fortelle at på ADSL-linjer må ZyXEL 2812 ofte stå tilkoblet i opptil en time før den finner "Internett-signaler". Kjørte en reset, ventet 45 minutter (til Internett lyste grønt), og da virket oppsettet som det skulle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå