OddZen Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 (endret) Hei. Jeg skal flytte til Bergen for å studere i August og har hørt og ser at det er utrolig stort press på leiligheter til leie i området Har lagd profiler på hybel.no og slikt, men ingen som har tatt kontakt. Så da tenkte jeg at her på forumet er det sikkert noen som har en leilighet til leie i Bergen, eller noen som skal flytte ut av en leilighet og da kan koble meg sammen med utleierne. Jeg er 23 år og skal flytte inn med kona mi Vi er sosiale og rolige, vi fester ikke, vi røyker ikke og er sikre betalere! Vi ser for oss en leilighet med 2 soverom til rundt 10 000. Det hadde vært utrolig fint om noen kunne hjelpe oss Usikker på hvilken kategori denne skulle under, så bare flytt hvis den bør være en annen plass. Endret 27. april 2012 av OddZen Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg vil anbefale deg å sette inn annonse i de lokale avisene i Bergen. På lik linje med Bergen er det også stort press på leiemarkedet her i Tromsø, men jeg har alltid klart å skaffe meg både leilighet og hybel ved hjelp av å bruke avisene. Det siste jeg vil anbefale deg er å ringe på annonser som allerede er lagt ut av de du kan leie hos. Da er prisene ofte ganske stive, og du må regne med å konkurrere med alle andre som ringer. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Han var ganske lur, for han brukte Forumet, og da traff han meg :-) Syntes det var artig måte å gjøre det på. Kanskje han treffer flere forumbrukere fra Bergen også som kan hjelpe han litt med kontakter. Vi må jo hjelpe hverandre litt :-) Ellers så er det nok lurt å bruke aviser, forum, hybel.no etc. Beste er gjennom venner og venners venner. Jeg velger mye heller en leieboer som en "venn går god for" enn en totalt fremmed. Finn.no er dødfødt, har kikket litt der for å sammenligne priser på min leilighet versus andre, og enkelte av de rottehullene som skal leies ut ville jeg vært flau over å leie ut..Og til mafiapriser.. Og trolig blir det mye, mye verre når august nærmer seg og studentene blir desperate. Men som Thomas sier, det ordner seg som regel til slutt. Lenke til kommentar
Afoxens Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Anbefaler deg å sette ut en "ønskes leid"-annonse på Finn.no. Gjorde det da jeg skulle ha leilighet i Stavanger og fikk 20 henvendelser på to dager. Den tredje dagen - etter 20 visninger var leilighet i boks. Mange som ikke setter ut annonse selv, og prisen ligger som regel også under de som annonserer selv på Finn.no. Trodde ikke det skulle funke, men jajamensann! Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 1. mai 2012 Del Skrevet 1. mai 2012 Enig med Afoxens. Jeg har selv surfet på finn etter potensielle leieboere. Men jeg vil ikke uten videre anbefale leilighetene som ligger på finn, der er det som jeg har nevnt over, og som Afoxens sier ganske stive priser. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 1. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2012 Tusen takk for gode tips og råd Er så utrolig kjekt med forum "brødre" som er villige til å hjelpe hverandre. Hvis det er flere som har tips og råd er det bare å skrike ut Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Ting har endret seg de siste dagene. Det ser ut til at jeg må bo ilag med en eller to kompisser til neste år i Bergen. Kona fikk ikke overflytting fra skole dette året, så da blir det endring i planene Men, men, jeg gleder meg uansett! Så hvis det er noen som har 3-4 roms leilighet til leie, så er det bare å skrike ut Vi er veldig kjekke folk Lenke til kommentar
TheLittlePoet Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Et godt triks for å få seg et sted å bo, er å sette opp prisen for hva man er villig til å betale. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Joda, en kan alltids kjøpe seg inn. Jeg hadde satt en fastpris på min leilighet, om den var for lav, eller om det generelt sett er for vanskelig å få hybel i Bergen vet jeg ikke, men det tok under 10 min fra jeg la den inn på hybel.no til jeg fikk min første epost, og kl var ikke bikket langt over 1600 den dagen før mobilen begynte å plage meg..Måtte tilslutt sette den på lydløs, og sende melding tilbake til alle som ringte istedenfor. Tror det blir mye verre nå, og nest mnd fordi Bergen da vil drukne i håpefulle studenter som må bo fra juli/august av. Så hvis en har napp i en hybel, ta den - og heller prøv å finne noe nytt senere i høst/ til våren når presset ikke er så stort. Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Bor i Bergen selv, og ut fra det jeg hører fra venner og medstudenter så er du heldig hvis du finner en ok toroms til kun 10.000... Prisene her har virkelig skutt i været i det siste. Nå er du på jakt etter noe større for å dele med venner, ser jeg, blir nok ganske dyrt. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 Huff, dette er tøfft! Er så dyrisk press på markedet i Bergen, og hvis man tror man muligens har fått napp på noe blir det snappet rett forran nesen vår av folk som tilbyr seg å leie tidligere. Er også veldig vanskelig når man ikke bor i bye, og kan dra på alle visningene der Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 (endret) Ser du kun i sentrum, eller er dere villige til å ta bussen? Ikke at det er så mye å spare. Det begynner å gå litt av skaftet i sentrale deler på Nesttun, Fyllingsdalen, Åsane osv.. også. Indre Arna kan være et mulig undervurdert stalltips. Finner man noe i gangavstand til togstasjonen kan man være heldig. 8 min med toget til sentrum og boligprisene i bydelen ligger 20-30% under resten av byen Det er dyrt og hett her om dagen ja... Endret 14. mai 2012 av MailMan13 Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Da var leiligheten på plass! Fikk meg en fin leilighet ved NHH, skal bo ilag med 2 kamerater for 1 år til kona kommer dundrende etter Må ut med 15 900/3 for 100 kvm inkl TV og internett, garasje/bod og parkering. Er totalrenovert for 3 år siden, så det ser veldig nytt ut, og det er utsikt mot havet, mye sol og den ligger i et rolig strøk. Er store og gode rom, med gode romløsninger i hele leiligheten. Føler vi var veldig heldig, og er veldig taknemmlig for at vi fikk en så bra leilighet! Fant forøverig leiligheten på Finn.no, men leita alle plasser, la inn annonser etc. Tusen takk skal dere ha for hjelpa Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 16. mai 2012 Del Skrevet 16. mai 2012 Jeg leier midt i sentrum, og tenkte jeg skulle kjøpe snart. Men jeg bor alene, og nå må man visst ha 15% egenkapital... Dumt jeg punget ut store deler av bilen fra egen lomme -_- Så nå er 15% av 1.5 mill laaaangt unna. Jeg trodde jeg betalt mye i sentrum (7500,- for knappe 40 m^2), men nå er jo prisene minst like høye i f.eks. Åsane, hvor jeg kunne tenkt meg å bo... Lenke til kommentar
Polgara Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 siden det allerede var en tråd om dette så tenkte jeg jeg kunne spørre her. Min søster og jeg planlegger å flytte til Bergen til høsten, ønsker å leie en leilighet helst i setrum eller i nærheten, hun skal studere og jeg jobber offshore. Hvilke lokal aviser anbefaler dere å sette inn annonser i? Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 BT og BA (har nettanonnser også, trolig mer relevant) - men prøv også hybel.no, er gratis -> Der var der min nåværende leieboer fant meg, og jeg var inne og kikket på profiler til "potensielle" kandidater før jeg selv satte inn annonse. Lenke til kommentar
vivalavida Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Til alle som søker leilighet i Bergen, HOLD DERE UNNA CARL CONOWSGATE 36 (Netcom-bygget). Bodde selv i leilighet 301, og fikk etter hvert oppleve hvordan uteleigeren var. Ble lurt til å betale for ting jeg selv ikke hadde ført skade på, og ble belastet ekstra i etterkant for en rekke helt urimelige ting og krav. Er også et boretslag med mange narkomane og prostituerte, som var meget utrivelig og skapte mye bråk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå