pruntox Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Halloen Jeg fikk Blaster viruset men vi visste ikke at det var virus med engang bare en merkelig feil melding. Dataen har alltid vært litt klikkete ( får blue screen ) Så begynte pcn og ta helt av. Den klikket for ingenting så vi formaterte den bare + det var mye greier på den og slik og det var like greit og formatere den. Etter formateringen var den helt lik men enda verre!! Klikker for ingenting! Jeg har sjekket at jeg ikke har virus og slik lenger og har lastet ned nyeste updatene. Det går ikke an og se film eller spille osv. kan være på internett og sånn. Hva er galt????????????? Hjelp! Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 For og kunne hjelpe deg må du skrive noe om hvliken makin du har. Prosessor , hovedkort , minne , Effekt på strømmforsyning og operativsystem. overklokking ? Du kan begynne med og laste ned memtest fra http://www.memtest86.com/ Det kan hjelpe deg og sjekke minnet for feil . Har du litt innsikt kan du demontere pc'n og teste dem med feks kun hardisk skjermkort og ram for og se om det hjelper. Ellers så ville jeg sjekket temperaturer og spenneinger i BIOS (hvis hovudkortet ditt støtter dette) Du kan og laste ned hwmonitor fra http://www.hmonitor.com/ (dette viser temperaturer for de fleste hk) Ellers kan det kansje være komt en ny bios for ditt HK kansje nye drivere , for hk og andre kort . Begynn med dette , så finner du nok ut av det Lenke til kommentar
Term Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Det er helt klart noe galt med dataen når den får bluescreens i ett. Jeg tipper også at det er minnet ditt som er årsaken... Men topicen din kunne vært bedre...for å være pirkete, siden det ikke beskriver problemet ditt i det hele tatt Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Om du ikke har kjørt programmet som fjerner Blaster worm så må du altså gjøre det, finner det på www.symantec.no . Har vært borti 2 mann som fikk viruset, formaterte og hadde samme feilene etterpå, men forsvant når de kjørte removal toolen fra Symantec. Lenke til kommentar
pruntox Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Jeg har kjørt BlasterFix og det der og den fant ingenting og sånn. den er enda helt lik. Det er en gammel data Vet ikke helt hva alle delene heter men. 993mhz cpu 256mb ram Rage fury 128 pro skjermkort Vet ikke hvilket hovedkort det er. Er vel et standard kort Kjøpe pcn på elkjøp ( angrer på det ) Hovedkortet har ikke temp greier. Har ikke sett noe av det ivhertfall.. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Det er en gammel data Vet ikke helt hva alle delene heter men. Du har vel tenkt det selv, men siden problemet virker så omfattende foreslår jeg at du huker tak i en lokal datakyndig person til å se på saken. Vedk. leser meldingene i "blåskjermene" og sirkler inn den sentrale feilen. Mulig det er generelt både driver- Bios- og programvare-oppdateringer som gjelder. Fri transport, og en god middag med dessert ( 1 stk. sixpack ? ) kan gjøre underverker :wink: . Lenke til kommentar
pruntox Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Vi hadde den på reprasjon hos elkjøp ( garantien ) Var vel på rep 4 ganger eller noe og den var like ødelagt når jeg fikk den tilbake den siste gangen vi hadde den på rep så var det MAAAAAAANGE måneder før vi fikk den tilbake. Den hadde visst blitt sendt rundt i landet på forskjellige plasser.. Har tenkt og bare få meg en ny pc men bygge selv. Får jeg en kjempe pc til maximum 10k? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Den topicbruken der bør man unngå Edit: Etter argumentasjon fra en bruker er denne tråden låst opp, og topic er forandret. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Det er alltid lurt å ta en telefon til supporten til PB, de kan helt sikkert hjelpe deg, om ikke får du henvende deg til en person i en leder stilling på din lokale elkjøp og be om at de ordner opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå