Gå til innhold

Service-tid Panasonic

Anbefalte innlegg

G3 med gamle 14-42 levert inn til service rett før påske, nett fått beskjed om feil på objektiv, deler sendast frå Tyskland. Kan ta 14 dagar til før kamera vert utlevert.

Er dette normalt? Er Panasonic uvanleg treg? Har det noko å sei at kamera er kjøpt på Japan Photo?

Ganske frustrerande å venta så lenge. Og kvifor skal alle venta 3-4 veker før kamera vert fiksa... Reparasjonane hadde ikkje teke lenger tid om ventetida var ei veke, for å sei det slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reknar med at kamera vart send ganske snart etter innlevering, alltid fått god service på JP. Som har uttalt seg positivt om Panasonic sin service.

Og vil kamera frå ein amatør (meg) verta fiksa like fort som kamera frå ein proff?

Lenke til kommentar

Det er det samme hvor kameraet er kjøpt, og hvor det leveres inn. Det havner stort sett på samme verksted, og i samme "kø" på verkstedet. Forhandler har veldig liten, om noen, innvirkning på dette.

Om du i tillegg må vente på deler, så kan reparasjonstiden fort bli noen uker. Du har rett på å få fikset kameraet "innen rimelig tid" i følge Forbrukerkjøpsloven. Forbrukerrådet har selv uttalt at rimelig tid er innen 5 uker.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Greitt å få vita korleis systemet er.

Har heldigvis - som dei fleste her - meir enn eitt kamera.

Men kunne få inntrykk av at Sony kamera - kjøpt på Sony - ville koma framfor same kamera kjøpt på JP - på Sony sin verkstad...

Lenke til kommentar

Ingen av produsentene har egne verksteder. Sony blir stort sett reparert hos Service Kompaniet, og Panasonic stort sett hos Camera & Videoteknikk. (Kan jo variere, sikkert, men dette er min erfaring).

At ingen har egne verksteder gjør at alle blir likestilt i forhold til hastighet. Eneste jeg vet som prioriteres er pro kunder hos diverse merker, men da går det altså på kunde og ikke forhandler.

Er verkstedet tomt for deler, er det tomt uansett om kameraet er kjøpt hos Sony Center, Expert eller Japan Photo. De har ikke en egen skuff for hver forhandler ;)

Lenke til kommentar

Det øyeblikket Panasonic må sende til Tyskland vil det ta tid. Jeg sendte inn et 14-140mm i fjor sommer; og det tok totalt 2 måneder før jeg fikk det tilbake. Men det tok ikke mer enn 4-5 dager fra det ble sendt fra Tyskland til jeg kunne hente det i min lokale JP butikk.

Nå var det en meget merkelig feil på det objektivet, så det var nok derfor det tok så lang tid - endte opp med et nytt objektiv ...

Sendte inn GH2'en rundt 16. april og den er allerede fikset. Så det varierer veldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...