lodott0 Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Kjøpte en ny pc i fjor sommer, og det første spillet jeg installerte (civ 5) krasja når jeg kjørte det. Fikk meldingen over, men da det fungerte på directx 9 ble ikke dette et stort problem. andre spill/programmer har frem til januar-ish fungert helt utmerket, men nå har flere spill begynt å krasje med samme feilmelding. Har prøv å installere drivere på nytt (med driver cleaner). Når skjermdriveren krasjer stopper bildet i et sekund eller to, skjermen blinker litt, og feilmeldingen dukker opp. Noen programmer fortsetter å kjøre og krasjer videre med ca fem sekunders mellomrom, andre må restartes (men krasjer da og). Prøvde å reinstallere drivere og bytte til et eldre grafikkort, og da fungerte ting som det skulle. Det gamle kortet er også AMD. Etter dette fungerte noen spill (feks mass effect 3) en liten stund med det nye kortet, men etter hvert dukket problemet opp igjen. AMD Radeon HD 6900 Series Intel Core i5 2500k 3.30 GHz Corsair SSD 60 GB ASUS P8P67 PRO Windows 7 Ultimate Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Tipper skjermkortet er defekt. Hadde et slikt problem nylig. Lenke til kommentar
lodott0 Skrevet 28. april 2012 Forfatter Del Skrevet 28. april 2012 Enkelt og greit. Takk skarru ha! Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Hei, feilen kan være driveren fra AMD. jeg og flere anderen har hatt problemer med dette på slutten av 2011 og begynnelse av 2012. de nyeste driveren fra AMD har ikke dette problem lenger. http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx lykke til Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Kjøpte en ny pc i fjor sommer, og det første spillet jeg installerte (civ 5) krasja når jeg kjørte det. Fikk meldingen over, men da det fungerte på directx 9 ble ikke dette et stort problem. andre spill/programmer har frem til januar-ish fungert helt utmerket, men nå har flere spill begynt å krasje med samme feilmelding. Har prøv å installere drivere på nytt (med driver cleaner). Når skjermdriveren krasjer stopper bildet i et sekund eller to, skjermen blinker litt, og feilmeldingen dukker opp. Noen programmer fortsetter å kjøre og krasjer videre med ca fem sekunders mellomrom, andre må restartes (men krasjer da og). Prøvde å reinstallere drivere og bytte til et eldre grafikkort, og da fungerte ting som det skulle. Det gamle kortet er også AMD. Etter dette fungerte noen spill (feks mass effect 3) en liten stund med det nye kortet, men etter hvert dukket problemet opp igjen. AMD Radeon HD 6900 Series Intel Core i5 2500k 3.30 GHz Corsair SSD 60 GB ASUS P8P67 PRO Windows 7 Ultimate Prøv driveren som kom ut i Jan 2012. 11-12 AGP hotfix fil- Versjon 8.920.0.0. 96,8 MB. Vista og W7 BmOnline Lenke til kommentar
lodott0 Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Kjøpte en ny pc i fjor sommer, og det første spillet jeg installerte (civ 5) krasja når jeg kjørte det. Fikk meldingen over, men da det fungerte på directx 9 ble ikke dette et stort problem. andre spill/programmer har frem til januar-ish fungert helt utmerket, men nå har flere spill begynt å krasje med samme feilmelding. Har prøv å installere drivere på nytt (med driver cleaner). Når skjermdriveren krasjer stopper bildet i et sekund eller to, skjermen blinker litt, og feilmeldingen dukker opp. Noen programmer fortsetter å kjøre og krasjer videre med ca fem sekunders mellomrom, andre må restartes (men krasjer da og). Prøvde å reinstallere drivere og bytte til et eldre grafikkort, og da fungerte ting som det skulle. Det gamle kortet er også AMD. Etter dette fungerte noen spill (feks mass effect 3) en liten stund med det nye kortet, men etter hvert dukket problemet opp igjen. AMD Radeon HD 6900 Series Intel Core i5 2500k 3.30 GHz Corsair SSD 60 GB ASUS P8P67 PRO Windows 7 Ultimate Prøv driveren som kom ut i Jan 2012. 11-12 AGP hotfix fil- Versjon 8.920.0.0. 96,8 MB. Vista og W7 BmOnline Prøvde det, men ikke noe nytt å fortelle. Krasjer fortsatt, men takk for hjelpen uansett! Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Oppdater BIOS. Det hjalp for meg. Det er ikke et fasitsvar på dette problemet. Det kan være så mangt. Så du må bare prøve alle triksene i boka. Lenke til kommentar
tommytoa Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Først og fremst må man forsikre seg om at man kjører systemet på standard innstillinger. Er skjermkortet overklokket? Har du fiklet med BIOS-innstillinger? Lenke til kommentar
Horten94 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Også pass på at skjermkortet ikke er for varmt. Mitt problem forsvant når skjermkortet holdt seg på under 80 grader. Så du kan jo skru opp viftene. Et fint program for det er speedfan http://download.cnet.com/SpeedFan/3000-2094_4-10067444.html Lenke til kommentar
lodott0 Skrevet 4. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2012 Har ikke gjort noe som helst med bios eller med skjermkortet. Har allerede prøvd meg litt med speed fan, kortet holder normal temperatur og er ikke overklokket. Skal prøve å oppdatere bios når jeg har tid. Lenke til kommentar
lodott0 Skrevet 30. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2012 Sendte inn kortet til komplett, etter litt for mye feilsøking selv. Får et nytt i posten i løpet av noen dager, så satser jeg på at problemet er løst med det. Takk for hjelpen folkens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå