nicofacee Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Hei. Jeg er meget uerfaren med Datamaskiner, bruker de bare til å spille med. Men iallefall, jeg skulle sette inni kabelen til headsettet mitt i sted, og klarte å komme ani CL_CMOS knappen ved et uhell...... PC-en slo seg av med en gang, og når jeg nå prøver å starte den igjen så kommer "Starter Windows" meldingen opp i noen få sekunder også får jeg Blåskjerm og PC-en restarter seg. Dette skjer om og om igjen uten at PC-en klarer å slå seg på igjen. Noen som har løsninger på dette? Ville vært uendelig takknemlig hvis noen hadde klart å hjelpe meg. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Sjekk og endre sata/disk kontrolleren at denne er satt i AHCI mode. Sjekk også HDD Boot Order - at du booter rett windows installasjon. Ellers - prøv å huske hva du har endret på i BIOS/Cmos Settings - og legg inn manuelt det samme som du hadde - etter at du har brukt "Load Optimized Defaults". Lenke til kommentar
nicofacee Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 Jeg har ikke endret på noe i BIOS, det er bare det at jeg kom borti CL_CMOS knappen på baksiden av PC-en. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Selv om du ikke har endret noe selv, så kan maskinen være satt opp med andre settings i BIOS enn hva som er standard. Dette gjøres bla. for å optimere ytelsen på bla. disksystemet. Når BIOS nullstilles kan det føre til at Windows ikke klarer å snakke med disken med den driveren Windows forventer å kunne bruke. Ta en titt inn i BIOS, og se hva f.eks. diskkontrolleren er satt opp som. Hvis den ikke er i AHCI-mode, kan du teste om det løser problemet å endre den til AHCI. Hvis ikke kan du endre tilbake, eller ta en ny reset, no harm done. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 CL_CMOS nullstiller alt mulig i BIOSen din, blåskjermen kan fint komme pga en innstilling som har blitt justert her. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 (endret) Clear_CMOS verdiene er ikke samme som optimaliserte defaults. Så om du har clearet cmos settings må/skal du alltid bruke "Load Defaults" eller "Load Optimized Defaults" om denne finnes for å få satt alt til 'vanlige' standardiserte instillinger igjen. Hilsen en føre dette BIOS modder. Endret 27. april 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
nicofacee Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 Takk for hjelpen, men for øyeblikket får jeg ikke kommet meg inn i BIOS-innstillingene en gang før PC-en slukner igjen. Noen som vet hvordan jeg kan få fikset disse innstillingene da? Lenke til kommentar
nicofacee Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 Kom meg inn i BIOS-innstillingene og klarte å få kjørt valgt "Load Optimized Defaults", men det hjalp ikke. Ser ikke noe valg som lar meg sette AHCI mode heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå