Muffinrex Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Hei. Jeg lurte bare på en kjapp ting, fungerer spill til Windows XP og Vista til Windows 7 (f. eks Oblivion, BF2 og Risen)? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Sannsynligvis, hvis ikke: http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Ofte gjør de det. Du kan kjøre spill i kompabilitetsmodus om de ikke gjør det. Det som kan være litt skummelt er om spillet tvansinnstallerer eldre directx versjoner og de overskriver win 7 sin versjon. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Ja, men det kan blir problemer. Har hørt om flere som både har fått det til å funke asap og andre som har måtte styre litt for å få det til. Dette gjelder ihvertfall spill som kom ut til Windows XP. Lenke til kommentar
Muffinrex Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 PCen min har DirectX 9, og spillet jeg er ute etter å laste ned bruker DX9, så skal egentlig ikke være noe problem. Men om den hadde overskrevet min versjon av DX, hva skulle jeg ha gjort for å fikse dette? Lenke til kommentar
Muffinrex Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 Forresten, spillet jeg skal innstalere er Risen, som kom ut 30. Oktober 2009. På Steam står det at minste systemkrav til OS er XP, men står ingenting om Win7. Win7 kom også ut oktober 2009. Noen som vet om Risen ble utviklet til Windows 7 eller bare XP? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Forresten, spillet jeg skal innstalere er Risen, som kom ut 30. Oktober 2009. På Steam står det at minste systemkrav til OS er XP, men står ingenting om Win7. Win7 kom også ut oktober 2009. Noen som vet om Risen ble utviklet til Windows 7 eller bare XP? Alle spill som fungerer på Vista vil også fungere på Windows 7, majoriteten av spill som fungerer i XP vil fungere i windows vista/7. Har ikke hørt om et eneste spill lansert etter 2006 som ikke fungerer på windows 7, Du vil ofte støte på problemer med spill utviklet for windows 95/98/ME, men det meste av spill som krever XP vil fungere glatt. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 (endret) De aller aller fleste Directx9 spill vil fungere i Win7. Det er nok lettere å bare anta at alle funker, med mindre det står eksplisitt at de ikke funker. Endret 28. april 2012 av Pseudopod Lenke til kommentar
Demon_Hunter Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Dette har jeg et problem med. Jeg har mange som fungerer, men så er det to spilla jeg liker aller best som ikke funker Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Har du prøvd med xp-mode som jeg har linket til tidligere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå