Gå til innhold

Ukenstilbud på MPX, Pioneer DVR105

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

interessante linker:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...478dc2a7e98d89d

Why DVD+R/RW is superior to DVD-R/RW.

Obs på at den artikkelen er MEGET teknisk detaljert.

For å si det enkelt: DVD+R/RW standarden er enklere å nå høyere hastigheter med, har bedre feilkorrigering og inneholder langt færre disignproblemer enn DVD-R/RW.

Så hvis prisen på platene var så å si lik hadde jeg valgt å bruke DVD+R plater...nå er det slik at DVD+R plater er dyrere enn DVD-R plater. Men jeg tror at dette kommer til å jevne seg raskt ut da +R standarden ser ut til å bli mer populær.. f.eks så kommer de første 8X DVD+R brennerene på markedet snart (BenQ, philips og plextor), mens ingen 8X DVD-R brennere ennå er annonsert.

Prisforskjellen på platene er ca 7 kroner pr plate nå (12kr for princo DVD-R og 19kr for arita(ritek produsert) DVD+R hos www.brenner.no), så det er ennå en drøy prisforskjell.

Den pioneer brenneren er forsåvidt et bra valg, men jeg hadde ventet eller betalt litt mer for en dual format......

Lenke til kommentar

Vær også obs på at denne artikkelen peker på forhold som i *teorien* skulle tilsi at +R er bedre. I praksis er f.eks. -R mer kompatibelt med frittstående DVD-spillere. 1250 er svært rimelig for en såpass god brenner. Jeg tviler på at +R blir noe savn med det første. Innen den tid vil du sansynligvis uansett kunne få en ny 8x +R for mindre enn 1000-lappen ekstra du må ut med for en Plextor nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...