Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DLink (604) router mot internett, får det ikke til å fungere

Anbefalte innlegg

Har kjøpt DLink routeren for å dele internett med nettverke hjemme. Har Telenor ADSL, og hatt en dedikert server oppe tidligere. Plugget bare routeren mellom adsl-modemet og lokal-nettverket,men får det ikke til å funke. Fant en tråd ( http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...05b32b39a002c24 ) hvor det samme ble diskutert, men kom ikke frem til noe poeng. Håper noen kan hjelpe...

Litt frustrerende at alle skriver at det er så enkelt at til og med far kan, så får jeg det ikke til :oops:

(Har søkt rundt på forumet, men får det ikke til for det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HPlugget bare routeren mellom adsl-modemet og lokal-nettverket,men får det ikke til å funke.

Du har vel konfigurert den med PPPoE og husket @online.no etter brukernavnet?

Har konfigurert til PPPoE, men ikke husket @... bak.

:oops:

Men mangler også DNS adressen, og PPPoE service name... hva skal jeg skrive inn der?

Takker så mye for svar :smile:

Lenke til kommentar

Kjøpte den akkurat fra Ps-Data, har ikke gjort noe med firmware`en. Leste et annet sted at D-Link 614 hadde litt problemer med å koble seg til Telenor, har denne samme problemet kanskje?

Er egentligt i tvil på dette siden jeg har lest om flere andre som bruker den til akkurat det samme, men er ikke sikker.

Takker for at du prøver agvg, er oppgitt nå :(

Lenke til kommentar

Har lett etter firmware, og fant ut at en helt ny firmware ble lagt ut på nettet for et par dager siden til routeren. Problemet er at dette er firmware til den amerikanske versjonen av routeren, dette passer ikke til den europeiske. Faktisk kan du ødelegge routeren dersom du legger inn feil versjon på feil router. Noen som har den nyeste linken til den euopeiske-firmwaren til Di-604? Ligger bare gamle versjoner på den norske og svenske siden, og på den engelske finner jeg ikke engang ut hvor firmware`n ligger... Begynner å bli gal nå

crazy.gif

Lenke til kommentar
Noen som har den nyeste linken til den euopeiske-firmwaren til Di-604? Ligger bare gamle versjoner på den norske og svenske siden, og på den engelske finner jeg ikke engang ut hvor firmware`n ligger... Begynner å bli gal nå

crazy.gif

Har du prøvd en av de gamle versjonene? Det kan jo være at de gjør ting bedre uansett. Jeg gikk via norsk/svensk side og lastet ned til min 614+. Og det ser så langt ut til at det funker...

Trond

Lenke til kommentar
Noen som har den nyeste linken til den euopeiske-firmwaren til Di-604? Ligger bare gamle versjoner på den norske og svenske siden, og på den engelske finner jeg ikke engang ut hvor firmware`n ligger...  Begynner å bli gal nå

crazy.gif

Har du prøvd en av de gamle versjonene? Det kan jo være at de gjør ting bedre uansett. Jeg gikk via norsk/svensk side og lastet ned til min 614+. Og det ser så langt ut til at det funker...

Trond

Fant til slutt versjon som var ny som funket, men dette hjalp heller ikke.. Noen som vet hva som kan være galt?? :cry:

Lenke til kommentar

Har forresten også testet enn helt lik router til en kompis akkurat, og denne funket heller ikke, så det er nok ikke noe defekt med routeren. Linja funker også fint dersom jeg kobler opp den gamle serveren, så er ikke linja som det er noe galt med heller. Routeren deler ut LAN-ip, så det ser ut som det bare er WAN som er problemet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...