haarod Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 (endret) Jeg er alltid på jakt etter gode bøker og jeg har alltid hatt en forkjærlighet for humoristiske bøker så derfor lurer jeg på hvilke bøker du synes er morsomme. Jeg er ikke ute etter tegneserier (da er Rocky og Frode Øverli favorittene), men grafiske noveller er OK. Blant de morsomte jeg har lest så kommer de fleste bøkene av Erlend Loe, men spesielt Muleum, Naiv.Super og Doppler. Fakta om Finland synes jeg derimot var ganske kjedelig. Haikerens guide til galaksen (bør leses på engelsk) er også en opplagt kandidat. Av mindre opplagte kandidater kan jeg nevne Sult. Jeg ble mildt sagt overrasket da jeg forventet 150 sider med pretensiøs høylitteratur, men istedet fikk en fornøyelig leseopplevelse. Endret 27. april 2012 av haarod Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Populærmusikk fra Vittula. Lo høyt av de absurde fyllekalasene og det generelle bygdelivet. Anbefales. Kanskje helst på originalspråket, svensk. Sult, morsom? Synes den er heller dyster, jeg. Men en definitiv leseopplevelse. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 Kanskje det bare er den sære humoren min som gjør utslag Men jeg synes det var morsomt å følge alle de sprø innfallene til hovedpersonen og tankene hans. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 "Hitchhiker's guide to the galaxy" regnes som hysterisk morsom av mange, uten at jeg har klart å få særlig tak på den. Med morsomme bøker tenker jeg fortsatt på bøker som "Danny og den store fasanjakten". Og " " av Are Kalvø er veldig morsom, men det er ikke akkurat noen roman. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Bibelen 2 av Are Kalvø, Good Omens av Terry Pratchett og Neil Gaiman, Vår Mann i Havanna av Graham Greene Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Må si jeg selv likte "Krig" av Knut Nærum. Såpass virkelighetsnært, men samtidig absurd Også er jo "Haikerens guide til galaksen" som du selv nevner knall Lenke til kommentar
Utah Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 De fire og han som gjøre galt verre triologien. Hovedpersonene er dyr som røyker, snakker om sex osv. Genial serie! Bøkene: - Begynnelsen - Fortsettelsen - Slutten Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Gidder ikke kommentere Hitchhiker's guidle to the galaxy, da den er logisk og nevnt før. Discworld er ofte meget morsomt, og har hørt mye positivt om bøkene til Christopher Moore. Prøvde å lese "Bloodsucking freaks", men den falt ikke helt i smak for meg. Men andre kan nok like den. Ellers har vi jo bøkene til Dan Brown, selv om de havner mer i kategorien tragi-komisk. Det er så dårlig skrevet at jeg ikke aner om jeg skal le eller gråte, så gjør litt av begge deler. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Er halveis i Confederacy of Dunces av John Kennedy Toole nå, og er uten tvil noe av det morsomste jeg har lest. 1 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 9. juni 2012 Del Skrevet 9. juni 2012 Er halveis i Confederacy of Dunces av John Kennedy Toole nå, og er uten tvil noe av det morsomste jeg har lest. Skulle akkurat til å nevne den. Jeg leste den på videregående for snart 20 år siden og det er fortsatt den morsomste boken jeg har lest. Lenke til kommentar
SleepHead Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Det samlede verket av "hitchhickers guide to the galaxy" fikk meg til å le så jeg måtte lese flertallige sider om igjen. Latterkrampe materiale +1 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Den morsomste må være "Onkel Oswald" av Roald Dahl. Lenke til kommentar
KBE1708 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Lenge siden har lest de nå, men husker jeg syns Stompa-bøkene var så morsomme. De har jeg gode minner om Lenke til kommentar
Moose Murders Skrevet 7. mai 2013 Del Skrevet 7. mai 2013 (endret) "Hitchhiker's guide to the galaxy" regnes som hysterisk morsom av mange, uten at jeg har klart å få særlig tak på den. Jeg synes den er helt fantastisk morsom. Andre er Catch-22 (Heller), Tristram Shandy (Sterne), Candide (Voltaire) og The Hippopotamus (Fry). Elefantpassernes barn av Peter Høeg er også supermorsom. De klassiske komiske bøkene er selvsagt alt av Wodehouse. Endret 7. mai 2013 av Moose Murders Lenke til kommentar
mkrwii Skrevet 12. mai 2013 Del Skrevet 12. mai 2013 Da jeg tok grunnfag i engelsk hadde jeg "A Feast of Snakes" av Harry Crews på pensumlista. Veldig morsom lesing hvis man har sans for det litt morbide. Lenke til kommentar
Der Kaiser Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Bokinteressen for min del forsvant i løpet sommeren 2010, men har gradvis kommet tilbake. Kjøpte ei bok jeg fant svært underholdende her i forrige uke. Klarte ikke å legge den fra meg, men må nå plassere den på hylla grunnet total manko på uleste sider. Boka heter Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant, og er et morsomt og historiekritisk tilbakeblikk på de siste hundre årene. Høyt nivå. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Cocka Hola Company er den morsomste boka jeg har lest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå