Brouwer Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Takk for sist! I dag er temaet; Granfoss tunnelen i Oslo (Ring 3 veien som dukker opp ved Fornebu/Lysaker, E18) Personer som er funnet på: Herr og fru vin og røyk (De stemmer på et viss parti som har vært mye i vinden, de kjører SUV, og tiden dems er verdt mer enn alle andre sin) Herr Johnsen (Han er som Reodor Felgen, veldig sympatisk og hyggelig fyr) Å vel du, hverdag drar herr Johnsen frem og tilbake mellom sitt krypinn og jobb, men underveis finnes det nok av ting å irritere seg over... La meg fortelle: La oss si at herr røyk jobber som lege på rikhospitalet, han bor i Bærum og han kjører en SUV bil til og fra jobben hverdag. E18 mellom Asker og Oslo vil jeg påstå er den mest trafikkerte veien i Norge, det er kø hverdag på denne veien. Innover til Oslo er det ikke så galt som det ser ut til, selvom det går treigt, så går det fremover. Når Herr Johnsen skal ut på motorveien fra så bytter han fil så fort som mulig felt for å ikke holde seg i kollektivfeltet (han kunne ha kjørt videre i 50 meter for å late som om det ikke var over hodet mulig å dytte seg inn det midterste feltet, som f.eks Herr & Fru vin og røyk hadde gjort) Herr Røyk kjører på motorveien, det er mye kø. Han ser en avkjørsel fra motorveien som han velger å ta. Herr Røyk tar av der, ikke fordi han skulle av og videre på en sidevei, men fordi at han skal kjøre rett inn på motorveien igjen ved påkjørselen som er på akkurat samme sted. Herr Røyk sparte da et par minutter i kø, og er veldig fornøyd med det. Begge ankommer jobb, begge jobber hele dagen, Herr røyk tar seg en røyk før han drar hjemover. Johnsen tar seg en bakefeit snus og gjør det samme (drar hjemover) Etter hvert ankommer begge to Granfoss tunnelen, det er kø helt fra utsiden av tunnelen i høyre feltet, men det er få i venstre feltet. (Jeg går ut i fra at de fleste som kjører denne veien rundt 4-5 tiden mellom man-fre kan veien frem og tilbake til jobb.) Johnsen steller seg i høyre feltet, fordi han skal jo ut på motorveien. Herr Røyk skal også ut på E18, men han velger da venstrefeltet. Han kjører i venstre fila helt til han kommer i oppoverbakken til han ser lyset i enden av tunnelen (han ser det ekte lyset, ikke det andre, han er en idiot) Man skulle da tro at Herr Røyk skulle til Snarøya/Fornebu siden han holder seg i dette feltet, men plutselig så slår han på blinklyset. Han skal inn i høyrefeltet. De som kjører der kjører tett innpå hverandre for å unngå at slike folk som Herr og fru vin og Røyk ikke skal snike i køen. Han klarer å snike seg inn, han er en slu jævel. Han som var bak han tuter og er jævlig irritert. Hva skal han gjøre? Han har sittet i kø i denne tunnelen i over 20 minutter. Herr Røyk kom seg igjennom på 1-2 minutter. Johnsen tar seg en 15mg Sobril og en Hansa pilsner når han kommer hjem for å roe seg ned. Herr Røyk gjør hva faen han vil siden han ikke er sliten Fru røyk og vin blir slått av mannen mens hun lager mat Det Herr Røyk gjør er dog ikke ulovlig vil jeg tro, 1 av 100 er sikkert uvitende om hvor de forskjellige feltene fører, og dermed legger seg i feil fil. På motorveien vil jeg si at 3/10 har samme oppførsel som Herr og Fru vin og røyk. Beklager, men jeg gjorde mitt beste for å få dette til å bli forståelig Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 Noen som har lignende erfaringer som trenger å lufte litt? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Jeg kjenner meg meget godt igjen, disse folkene irriterer meg grenseløst, og i mange tilfelle skaper kjøremønsteret dems bare mer kø (hyppige feltskifter, stresse andre sjåfører med aggressiv kjørestil etc.). Noen andre ting Herr Røyk gjør: * Stopper på fortauet/busslomma når han bare skal inn på apoteket i 5 minutter. * Kjører forbi biler som ligger i fartsgrensa, gjerne på steder hvor det er uoversiktlig. * Har aldri hørt om blinklys. Generelt er han respektløs og aggressiv i trafikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå