Brouwer Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Takk for sist! I dag er temaet; Granfoss tunnelen i Oslo (Ring 3 veien som dukker opp ved Fornebu/Lysaker, E18) Personer som er funnet på: Herr og fru vin og røyk (De stemmer på et viss parti som har vært mye i vinden, de kjører SUV, og tiden dems er verdt mer enn alle andre sin) Herr Johnsen (Han er som Reodor Felgen, veldig sympatisk og hyggelig fyr) Å vel du, hverdag drar herr Johnsen frem og tilbake mellom sitt krypinn og jobb, men underveis finnes det nok av ting å irritere seg over... La meg fortelle: La oss si at herr røyk jobber som lege på rikhospitalet, han bor i Bærum og han kjører en SUV bil til og fra jobben hverdag. E18 mellom Asker og Oslo vil jeg påstå er den mest trafikkerte veien i Norge, det er kø hverdag på denne veien. Innover til Oslo er det ikke så galt som det ser ut til, selvom det går treigt, så går det fremover. Når Herr Johnsen skal ut på motorveien fra så bytter han fil så fort som mulig felt for å ikke holde seg i kollektivfeltet (han kunne ha kjørt videre i 50 meter for å late som om det ikke var over hodet mulig å dytte seg inn det midterste feltet, som f.eks Herr & Fru vin og røyk hadde gjort) Herr Røyk kjører på motorveien, det er mye kø. Han ser en avkjørsel fra motorveien som han velger å ta. Herr Røyk tar av der, ikke fordi han skulle av og videre på en sidevei, men fordi at han skal kjøre rett inn på motorveien igjen ved påkjørselen som er på akkurat samme sted. Herr Røyk sparte da et par minutter i kø, og er veldig fornøyd med det. Begge ankommer jobb, begge jobber hele dagen, Herr røyk tar seg en røyk før han drar hjemover. Johnsen tar seg en bakefeit snus og gjør det samme (drar hjemover) Etter hvert ankommer begge to Granfoss tunnelen, det er kø helt fra utsiden av tunnelen i høyre feltet, men det er få i venstre feltet. (Jeg går ut i fra at de fleste som kjører denne veien rundt 4-5 tiden mellom man-fre kan veien frem og tilbake til jobb.) Johnsen steller seg i høyre