Havkatt Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Har en HTC Desire S som fungerer ok i landlige omgivelser, men drar en til sjøs opplever jeg ofte å miste signalet lenge før andre telefoner. Er det noen som har lignende erfaringer og hvilke telefoner har best rekkevidde? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Dette handler vel både om dekning på nettverket og mottageregenskapene. Det har også med hvordan mobilen behandler mottakingen. Mange telefoner leser dekningen i forhold til hvor du befinner deg og om du går mot en sterkere signal elelr fra et sterkere signal. Baset på dette låser telefonen seg til hvor den forventet å få best signal, selv om ikke det alltid er tilfelle. Skal du ha telefon med lang rekkevidde bør du ha en telefon med antenneinngang og kjøpe en egen antenne. Ikke vanlig å få tak i i dagens utvalg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Har de du sammenligner med samme operatør/nett som du har? Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Jeg synes Nokia er hakket bedre. HTC har alltid vært dårligere for min del. Lenke til kommentar
Havkatt Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 (endret) . Endret 27. april 2012 av Havkatt Lenke til kommentar
Havkatt Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 Dette handler vel både om dekning på nettverket og mottageregenskapene. Det har også med hvordan mobilen behandler mottakingen. Mange telefoner leser dekningen i forhold til hvor du befinner deg og om du går mot en sterkere signal elelr fra et sterkere signal. Baset på dette låser telefonen seg til hvor den forventet å få best signal, selv om ikke det alltid er tilfelle. Skal du ha telefon med lang rekkevidde bør du ha en telefon med antenneinngang og kjøpe en egen antenne. Ikke vanlig å få tak i i dagens utvalg. Har de du sammenligner med samme operatør/nett som du har? Jeg synes Nokia er hakket bedre. HTC har alltid vært dårligere for min del. Er for tiden på oppdrag utenfor nordvestkysten av Australia og dekningen er dårlig. Bruker samme SIM-kort og operatør som aussiene. De har til tider gode signaler på sine HTC og Iphone telefoner, mens oss nordmenn med våre HTC ikke får inn en dritt. Det kan se ut som Iphone har best resultat, men marginalt. Det virker som lokalt kjøpte telefoner fungerer best. Å finne en mobiltelefon med ekstra antenne er vel nærmest umulig, men ville klart hvert en fordel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Jeg var på tur med noen kolleger i uken som var, og så at min iPhone 4S beholdt signalet mye lenger ut fra land enn de som hadde Nokia-telefoner. Alle har samme operatør. Lenke til kommentar
Havkatt Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Årsaken til problemet med mottak er at vanlig 3G her i Australia er liten rekkevidde, dekker kun bysenterum. Telstra har noe de kaller NextG som har større rekkevidde, sendes på 850Mhz. Telefoner kjøpt utenom Australia kan ikke motta NextG, selv med SIM-kort fra Telstra. Det er mulig det kan lastes ned softwareoppdatering for dette, men usikkert. Så, neste gang en har oppdrag i Australia blir det å kjøpe seg en rimelig telefon lokalt. Lenke til kommentar
twb Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Bare lurer: Kan det hjelpe å slå av 3G, slik at den kobler seg opp kun mot GSM? Innstillinger, Trådløst og nettverk, Mobile nettverk, Nettverksmodus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå