Gå til innhold

Et par spørsmål angående Barton 2500+

Anbefalte innlegg

Ok, jeg skal kjøpe hovedkortet ASUS A7N8X Deluxe og lurer hva slags prosessor jeg skal velge.

Spm nr.1: Hva er forskjellen mellom Barton og Thoroughbred?

Nr.2: Hva betyr egentlig 2500+? Yter den like bra som en p4 2,4 eller yter den bare like godt som p4 1,8?

Nr.3: er overklokkingspotensialet noe serlig med det hovedkortet?

nr.4: Hvilken kjøler duger? (Fra komplett?) Denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl ?

Nr.5: Hvilken prosessor skal jeg velge? 2400+ Thoroughbred eller 2500+ Barton?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, jeg skal kjøpe hovedkortet ASUS A7N8X Deluxe og lurer hva slags prosessor jeg skal velge.

Spm nr.1: Hva er forskjellen mellom Barton og Thoroughbred?

Nr.2: Hva betyr egentlig 2500+? Yter den like bra som en p4 2,4 eller yter den bare like godt som p4 1,8?

Nr.3: er overklokkingspotensialet noe serlig med det hovedkortet?

nr.4: Hvilken kjøler duger? (Fra komplett?) Denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl ?

Nr.5: Hvilken prosessor skal jeg velge? 2400+ Thoroughbred eller 2500+ Barton?

Spm. 1: Bartons største forskjell er at TBred har 256kb L2 minne på prosessor, mens barton har 512kb L2 minne.. Bartons prosessorer kjører på 333mhz (166*2) mens Tbred i hovedsak kjører 266 (2*133) selv om de største Tbred og kjører 333.

Spm. 2: 2500+ er en PR rating som Amd bruker for å si at du får tilnærmet ytelse som en P42,5 Ghz, men da P4 systemet har Quad-pump på minnebus (4x) mens amd kjører Dobbel, så vil alltid Intel ha litt bedre MinneBåndbredde..

Spm. 3: kortet du har valgt er ikke verdens mest overklokkbare, men det er ett stabilt og godt kort som du vil komme langt med allikevel.

Spm. 4: Den kjøleren du har valgt deg ut funker helt supert, for det er en av de bedre luftkjølerne på markedet, men vil du presse mest ut av systemet, må du nok gå for vannkjøling.

Spm. 5: Der må du nesten se hva du får av stepping. Jeg har enn 2400+ som har klart å kjøre stabilt på 2618Mhz med vannkjøling, mens formann på forumet her har sin 2500+ på over 2.7Ghz.. (husker ikke eksakt..)

Ønsker deg hvertfall lykke til og håper svarene mine hjelper deg litt...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...