Bleenda Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Heihei, leker meg litt i linux verden og har satt opp en dedikert box med ubuntu server v 11. Installerte LAMP, og shorewall som firewall.. og en egen ftp'server pluss open-ssh-server. Det rare er at helt random timer hele serveren, jeg får ikke pinget boxen ved hjelp at "ping -t 192.168.1.134" på en windows maskin i det lokale nettverket. Pluttselig kommer den og da har den spikes på alt fra 1000 ms til 1ms.. etter en stund roer den seg. Om jeg sitter på maskinen når dette skjer oppfører den seg helt normalt, jeg kan laste ned pakker og holde på akkurat som vanlig. Hva kan dette skyldes? Nettverket fungerer ellers prikkfint, alle enheter ligger bak en NAT, på en Cisco E4200 router.. med Gig link mot alle enheter i nettverket. Portforwarding er satt opp, og når boksen fungere som den skal kommer jeg inn på den, både med SSH og webserver fra utsiden av nettverket også. Klarer ikke helt forstå hva som er galt.. Lenke til kommentar
LabelPrint3r Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Ubuntu 12.04 kom ut for et par dager siden. Prøv denne versjonen og se om det hjelper sudo apt-get dist-upgrade 12.04 er LTS-release, så den er mer finpusset enn vanlige versjoner. Hvis det ikke hjelper ville jeg prøvd 10.10. Kan også være network-manager som kødder med deg. Ikke ubuntu's sterkeste side, desverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå