Gå til innhold

Slettet recovery-partisjonen (Asus)


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg liker å leke med operativsystemer, og har installert både Ubuntu, Haiku og Windows 8, i tillegg til Windows 7 som fulgte med maskinen.

 

Nå har jeg prestert å rote til bootloaderen, så jeg kan velge å boote Windows eller Ubuntu. Men Windows Recovery står ikke i listen.

Tror den er formatert.

 

Windows har bare godt av en reinstallasjon, ettersom den er full av Asus drittvare.

 

Maskinen heter Asus G73sw og klistermerket under gir meg rett til å kjøre:

Windows® 7 Home Prem OA

 

Det er 64 bits NORSK versjon jeg vil ha.

 

Noen ideer?

Hvis jeg kontakter Asus må jeg sikkert betale for å få tilsendt en masse plater i posten. Uaktuellt.

 

Jeg forstår det sånn at lisensen gir meg rett til å kjøre den Windows-utgaven som står i quoten, samme hvilken side jeg laster den ned fra?

Hvor finner jeg i så fall en helt ren og ubesudlet Windows-nedlastning?

Det skal være ekte og lovlig på alle måter, uten drittvare, virus og trial-versjoner av programmer Asus mener jeg har bruk for.

 

Den skal ikke crackes, men registreres med den koden som står på klistermerket. Lovlig må det være.

 

Noen ideer?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned norsk Win 7 pro fra http://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/14-windows-7-direct-download-links.

 

Last ned og installer http://download.cnet.com/Windows-7-USB-DVD-Download-Tool/3000-18513_4-10972600.html.

 

Fin frem en minne penn på 4 Gb el mer. Bruk Windows usb/dvd tool og lag minnepennen oppstartbar med win 7

 

Etter det så vil du se at det på minnepennen er ei mappe som heter "sources". I den mappen igjen ligger det masse filer, og en av de heter "ei.cfg". Slett den!

"ei.cfg" er en konfig-fil som bestemmer hvilken versjon av Win 7 som skal installeres. Ved å slette den så vil du under installasjonen kunne velge selv hvilken versjon du vil installere.

 

Start opp maskinen med minnepennen og velg "Home Premium". Tast inn aktiveringsnøkkelen som står på klistremerket under på maskinen, der hvor du fant versjonstypen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare hyggelig det.

Driver til mus får du hos logitech.com/no tenker jeg.

 

Hvis du vil bruke ca 63 kr kan du kjøpe en 30 dagers lisens evt 185 kr for en ett års lisens av

drivermax. Last ned hos drivermax.com. Drivermax oppdaterer alle drivere på maskinen, kjapt og greit.

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar

Feilen jeg gjorde var at USB-mottakeren til den trådløse musa var tilkoblet under installasjonen.

 

Hvis jeg kobler mottakeren til en annen USB-port, står det "installerer drivere" i noen sekunder, så virker musa med en gang.

 

Det skjer med alle USB-portene unntatt den mottakeren stod i under installasjonen.

Da reagerer den ikke.

 

Jeg har nok av USB-porter, så det er ingen katastrofe at en av dem ikke kan brukes med musa.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Last ned norsk Win 7 pro fra http://www.heidoc.ne...-download-links.

 

Last ned og installer http://download.cnet...4-10972600.html.

 

Fin frem en minne penn på 4 Gb el mer. Bruk Windows usb/dvd tool og lag minnepennen oppstartbar med win 7

 

Etter det så vil du se at det på minnepennen er ei mappe som heter "sources". I den mappen igjen ligger det masse filer, og en av de heter "ei.cfg". Slett den!

"ei.cfg" er en konfig-fil som bestemmer hvilken versjon av Win 7 som skal installeres. Ved å slette den så vil du under installasjonen kunne velge selv hvilken versjon du vil installere.

 

Start opp maskinen med minnepennen og velg "Home Premium". Tast inn aktiveringsnøkkelen som står på klistremerket under på maskinen, der hvor du fant versjonstypen.

 

Gammal post men like relevant.

Er det råd å få språknøytral ISO? Altså der du kan ha alle win7 og språk?

Vore greit med både engelsk og norsk versjon på ein USB pinne.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Veit det er lenge siden du har spurt, men ja, det er mulig :)

Men da må den nok lages selv..

Jeg har 2 images som jeg bruker.. ene er 32bit norsk, engelsk og litauisk, mens det andre er 64bit med samme språk.. Da får man valg om språk med en gang installasjons programmet starter :)

 

Jeg har prøvd å få lagt til nye språk etter at jeg oppdaterte isoene mine til sp1, og har IKKE lykkes..

Før SP1, så gikk det uten problemer.

 

 

*edit*

Ellers er jo en multiboot pinne et alternativ :)

Min minnepenn booter grub4dos, og har støtte for direkte ISO boot (fira iso eller hva det het)!

Jeg kan fint installere både XP og windows 7, + kjøre ophcrack, utimate boot cd osv.. direkte fra minnepennen :)

Skal også kunne kjøre reparasjon fra windows 7 installasjonsprogrammet, men dette har jeg ikke testet.

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...