spae Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Hei Plutselig ble skjermbildet merkelig og dataen hang seg opp. Etter en omstart kom det slike grønnaktige rare mønstre over hele skjermen (såkalte artifacts?), til og med under booting. Skjermen ble helt blå, før den skrudde seg av. PC'n restartet av seg selv. :o Jeg prøvde med et annet skjermkort og da virket alt fint. Problemet ligger altså i skjermkortet. Men er det i driverne eller selve kortet problemet ligger? Noen som vet, og hva jeg burde gjøre? Kortet er altså et GW GF4 4400 og OS WinXP pro. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Noen som vet, og hva jeg burde gjøre? kjøpe nytt skjermkort. Har du klokka kortet? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Hei Plutselig ble skjermbildet merkelig og dataen hang seg opp. Etter en omstart kom det slike grønnaktige rare mønstre over hele skjermen (såkalte artifacts?), til og med under booting. Skjermen ble helt blå, før den skrudde seg av. PC'n restartet av seg selv. :o Jeg prøvde med et annet skjermkort og da virket alt fint. Problemet ligger altså i skjermkortet. Men er det i driverne eller selve kortet problemet ligger? Noen som vet, og hva jeg burde gjøre? Kortet er altså et GW GF4 4400 og OS WinXP pro. Hvis det er artifacts under booting så er det IKKE driverne Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Det er nok skjermkortet som har gitt opp her. For ordens skyld kan du prøve det i en annen maskin, bare for å være helt sikker. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Hei Plutselig ble skjermbildet merkelig og dataen hang seg opp. Etter en omstart kom det slike grønnaktige rare mønstre over hele skjermen (såkalte artifacts?), til og med under booting. Skjermen ble helt blå, før den skrudde seg av. PC'n restartet av seg selv. :o Jeg prøvde med et annet skjermkort og da virket alt fint. Problemet ligger altså i skjermkortet. Men er det i driverne eller selve kortet problemet ligger? Noen som vet, og hva jeg burde gjøre? Kortet er altså et GW GF4 4400 og OS WinXP pro. Du har sikkert garanti på det kortet enda ,så det kan nok byttes. Har du problemer med butikken så ta det rett med GW. Test gjerne kortet i en annen pc for og dobbelsjekke. Lenke til kommentar
spae Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 takker for svar! Hadde fryktet at det var selve kortet som var ødelagt. :x Garantien har dessverre gått ut, hvis det er som jeg tror, ett års garanti? Er det ikke mulig å reparere kortet? Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 takker for svar! Hadde fryktet at det var selve kortet som var ødelagt. :x Garantien har dessverre gått ut, hvis det er som jeg tror, ett års garanti? Er det ikke mulig å reparere kortet? Sjekk med butikken dær du kjøpte det . Eller ta kontakt med GW de pleier og ha 3 års garanti på slike ting . Lenke til kommentar
viranth Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Har hatt samme problem med gainwardkort selv. Første jeg hadde tok fullstendig kvelden, artifacts etc. Fikk et nytt kort senere, samme skjedde. Men jeg tok ut kortet, lot det ligge ute litt, satt det inn igjen og det ble bra. (?) Viften gikk og det kom i helt tilfeldige situasjoner... For et par dager siden skjedde det igjen, i windows.. ingen ting kjørte (har ikke skjedd noe på lenge) tok ut kortet og kjøleribben var helt utrolig varm, aldri kjent noe så varmt på en pckomponent før. Uansett, lot det ligge ute litt og det ble bra igjen. Tydligvis at det er noe galt med viftene til gainward. Har satt en 120mm vifte foran kortet nå så det burde ikke få problemer igjen. Lenke til kommentar
spae Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Kortet virker igjen!! Prøvde det i en annen maskin, der det virket. det lå litt ute av pc'en før jeg for "morro" skyld prøvde det i min egen på nytt. Og nå virker det...! Da slapp jeg heldivis den utgiften.. Takker for svar.. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå