N o r e n g Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 the most important being that you cannot daisy chain a Mini DisplayPort monitor to the Thunderbolt Display's Thunderbolt port. What is really going to rub folks the wrong way, we suspect, is that the Thunderbolt Display is not configured to work with a miniDP display plugged in to its Thunderbolt port. It wouldn't be surprising if more than one user with an existing 27" Cinema Display or other miniDP display got a Thunderbolt-equipped Mac and ordered a Thunderbolt display expecting to be able to add the miniDP display at the end of the chain. Hvor står det at den ikke kan brukes med mini-DP? Lenke til kommentar
svennand Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 the most important being that you cannot daisy chain a Mini DisplayPort monitor to the Thunderbolt Display's Thunderbolt port. What is really going to rub folks the wrong way, we suspect, is that the Thunderbolt Display is not configured to work with a miniDP display plugged in to its Thunderbolt port. It wouldn't be surprising if more than one user with an existing 27" Cinema Display or other miniDP display got a Thunderbolt-equipped Mac and ordered a Thunderbolt display expecting to be able to add the miniDP display at the end of the chain. Hvor står det at den ikke kan brukes med mini-DP? Så at de ikke tok den problemstillingen der allikavel. om man googler så får man ørten treff på folk som har prøvd og failet. https://discussions.apple.com/thread/3189887?start=15&tstart=0 Har selv prøvd fra mini dp portene til skjermkortet. skjermen skrur seg aldri på... Leste også at dette ville skje pga Apple Thunderbolt display mangler downstream port. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Ok, da har jeg lært noe nytt i dag. Imponerende fra Apple å lansere et nisjeprodukt blant nisjeprodukter. Hvorfor kjøpte du ikke en Dell U2711 eller HP ZR2740W? Lenke til kommentar
svennand Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Ok, da har jeg lært noe nytt i dag. Imponerende fra Apple å lansere et nisjeprodukt blant nisjeprodukter. Hvorfor kjøpte du ikke en Dell U2711 eller HP ZR2740W? Hehe jeg er i det området akkurat nå... dog litt kjipt da jeg synes Dell som de fleste andre skjermer er ballstygge ala typisk "pcskjerm". Da skjermen skal stå på ei kjellerstue/gjesterom er utseende alfa omega (Selve maskin osv skal stå på boda i rommet ved siden av). Apple skjermen synes jeg sånnsett tar seg mye bedre ut i det rommet, det blir ikke så "PC" hjørne av ett rent oppsett med flott skjerm. Noe ala sånn ser jeg for meg: http://i.minus.com/jpqStFIxfhPZU.JPG bare med panelvegger i hvit med grånyanse da jeg også skal kunne docke macbook proen. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Tror jeg bare bestiller meg en kjipo 27" skjerm foreløpig og går i tenkeboksen en så lenge. Det vil nok mest trolig dukke opp noe adapter eller lignende som vil fikse problemet mitt. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Ok, da har jeg lært noe nytt i dag. Imponerende fra Apple å lansere et nisjeprodukt blant nisjeprodukter. Hvorfor kjøpte du ikke en Dell U2711 eller HP ZR2740W? Det er ett av minusene når man er i Apple verdenen, bakoverkompabilitet driter de fullstendig i... De gjør av og til ting som bare virker helt merkelig, de må nå tape ett vanvittig salg av skjermer da INGEN av kundene deres som har apple fra før mid 2011 kan bruke skjermen, hvem vil vel kjøpe seg mini dp modellen når Thunderbolt er kommet ut. Satser på å se Skjermkort med innebygd TB port asap sulu=) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Ok, da har jeg lært noe nytt i dag. Imponerende fra Apple å lansere et nisjeprodukt blant nisjeprodukter. Hvorfor kjøpte du ikke en Dell U2711 eller HP ZR2740W? Det er ett av minusene når man er i Apple verdenen, bakoverkompabilitet driter de fullstendig i... De gjør av og til ting som bare virker helt merkelig, de må nå tape ett vanvittig salg av skjermer da INGEN av kundene deres som har apple fra før mid 2011 kan bruke skjermen, hvem vil vel kjøpe seg mini dp modellen når Thunderbolt er kommet ut. Nei, hvorfor noen gidder å kjøpe Apple LED Cinema når Dell U2711 og HP ZR2740W har akkurat samme panel, oppløsning, er matte, har bedre kalibreringsmuligheter og tilkoblingsmuligheter, og er billigere skjønner jeg veldig godt hvorfor ingen gidder å kjøpe LED Cinema Lenke til kommentar
svennand Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Ok, da har jeg lært noe nytt i dag. Imponerende fra Apple å lansere et nisjeprodukt blant nisjeprodukter. Hvorfor kjøpte du ikke en Dell U2711 eller HP ZR2740W? Det er ett av minusene når man er i Apple verdenen, bakoverkompabilitet driter de fullstendig i... De gjør av og til ting som bare virker helt merkelig, de må nå tape ett vanvittig salg av skjermer da INGEN av kundene deres som har apple fra før mid 2011 kan bruke skjermen, hvem vil vel kjøpe seg mini dp modellen når Thunderbolt er kommet ut. Nei, hvorfor noen gidder å kjøpe Apple LED Cinema når Dell U2711 og HP ZR2740W har akkurat samme panel, oppløsning, er matte, har bedre kalibreringsmuligheter og tilkoblingsmuligheter, og er billigere skjønner jeg veldig godt hvorfor ingen gidder å kjøpe LED Cinema Den dagen Dell´en har Thunderbolt så skal jeg sterkt vurdere den=). Litt morsomt å si det når jeg sitter her med skjegget i postkassa fordi Apple displayet har BARE thunderbolt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå