bjornar83 Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Ehh... *kremt* ... Jeg har fått en oppgave på skolen i informasjonsbehandling (IT 1b). Jeg skal forklare følgende nøkkelord i morgen: - Modellering - Programmering - Simulering - Systemdynamikk Kan noen hjelpe meg Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Det står sansynligvis i læreboken din..? ikke det at jeg liker å fore folk med denne typen svar, men: Modelering: en måte å vise design av it-systemer/programvare/databaser på Programmering: å sitte og skrive koder som blir programmer Simulering: umulig å svare kort på uten en sammenheng Systemdynamikk (litt ut av det blå) hvordan systemer og eller systemkomponenter henger sammen/fungerer sammen Kom gjerne med oppklarende info, dere som har mer på hjertet Lenke til kommentar
bjornar83 Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 Noen av dem står i læreboken ja, men jeg tenkte å prøve å imponere med å snappe opp noe som ikke står i læreboken :smile: Takk for svar! Flere som vet noe? Er ikke simulering å lage et system i et enklere/mindre format for å luke ut de største feilene før en begynner å programmere systemet i full format?? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 er det lekmannssvar du er ute etter? en kan drukne i beskrivelser av de nøkkelordene. here goes lettere om du tar for deg et case for så å beskrive nøkkelordene knyttet opp mot det. f.eks en brusautomat -modellering: hva skjer(hva systemet/deler av systemer skal gjøre) når bruker gjør ditt og datt. en kan da modellere fysisk eller logisk/abstrakt. om en bruker diagrammer eller strukturert språk er en smakssak -programmering: antar at det er implementering det er snakk om, det er da realiseringen av modellen, typisk koding -simulering: tja, testing? simuler en brusautomat...eh....når jeg betaler x kroner og trykker på cola...kan vel også være en demo, en person som står bak en front, teller penger og leverer ifra seg en cola, hva skjer når en bruker gjør noe "feil"...argh! -systemdynamikk: (småsvevende og vagt) samspill mellom komponentene i systemet. telle pengene, valg av brus(knapp), levere brus(mekanikk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå