C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 (endret) Halloi der ute, Nå har jeg nettopp oppdatert Ubuntu fra 11.10 til 12.04, hvilket har resultert i at maskinen min plutselig har sluttet å reagere på trykking på tastatur eller beveging av mus. Den står fast på innloggingsskjermen, hvorfra jeg ikke kommer noen vei fordi jeg ikke kan skrive inn passordet. Maskinvaren er spesifisert i profilen min; det dreier seg om den stasjonære D975XBX-baserte greia. Det er ikke noe galt med musa eller tastaturet i seg selv; de fungerer før opertivsystemet starter. De får strøm fra maskinen. Jeg har prøvd forskjellige USB-porter uten at det fører fram. Jeg la ikke merke til noen feilmeldinger under installasjonen av 12.04, bortsett fra en beskjed om at libjasper1 ikke kunne installeres på grunn av dependency-problemer. Så vidt meg bekjent har libjasper1 med bildebehandling å gjøre, så det er vel neppe relevant. Jeg har prøvd å snike meg inn på maskina med SSH og remote desktop i håp om at den skulle la seg styre på den måten, men jeg kommer meg ikke inn den veien. Mulig jeg deaktiverte begge deler for lenge siden, har ikke brukt det på år og dag. Hjelp mottas med stor takk -- jeg vil gjerne få denne greia til å funke igjen snarest! DuckDuckGoing (og Googling) har vært resultatløst, selv om jeg ikke egentlig er helt sikker på hva jeg skal søke etter. PS: jeg kan trenge å få ting inn med teskje, eller kanskje sågar til og med kryddermål. Jeg har lite peiling på Linux EDIT: en slags utvikling har funnet sted. I GRUB valgte jeg å starte en eldre Linux-versjon, og tok den eldste som er installert, 2.6-et-eller-annet. Når jeg starter den reagerer maskina på mus- og tastaturinput, så jeg kan logge inn -- men det ser ut som en krigssone der inne. Alle ikoner er borte, skrivebordsbakgrunnen har forsvunnet, greiene øverst på vinduene (med lukkeknapper osv)er søkk vekk, og ting er generelt helt jævlig. Musa funker, og forsåvidt tastaturet også, men alt jeg prøver å skrive havner i søkefeltet i unity-meny-tingen. Apropos unity, det eneste ikonet i launcheren som ikke har blitt til en grå klump er det til Corel AfterShot. Veit ikke om det tyder på noe spesielt. EDIT 2: Alt til og med den nest nyeste versjonen, 3.0.0-16, fungerer på samme måte som beskrevet over. Den nyeste, -17, reagerer ikke på noen input overhodet. Jeg får heller ikke maskinen på Internett, jeg kan ikke koble til SMB-serveren på den, og som nevnt over fungerer ikke SSH eller remote desktop -- men UPnP-serveren MediaTomb virker fortsatt ... Endret 26. april 2012 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 28. april 2012 Forfatter Del Skrevet 28. april 2012 Prøver en bump før jeg reinstallerer (hvilket jeg trodde at man liksom skulle slippe å gjøre med Linux ) Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Oppgradering fra tidligere versjon blir sjelden helt vellykket. Reinstallasjon med ny versjon er beste alternativ. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå