Gå til innhold

[Løst] Hjelp med internett/trådløst internett


Anbefalte innlegg

hei, jeg er relativt "ny" ifht oppsett av trådløst nettverk osv, men det sviver bra og alt er fint og flott i hele huset, bortsett fra når jeg laster ned noe eller streamer noe fra f.eks. youtube.

 

Når jeg streamer noe eller laster ned noe, med pc/trådløst/nettverkskabel, så låser hele nettverket seg. Altså, nedlastningen går fint, men hverken den pcen som laster ned/streamer, eller noen andre pcer, kan bruke internett på samme tid.

 

Det virker som om hele nettverket blir "låst" til nedlastingen/streamingen.

 

Finnes det noen enkle grep for å fikse dette? Har en Dobbel N+ Wireless Router, Lyse internett leverandør.

 

Kjenner ingen andre som har samme problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å slå av QoS i ruteren? QoS, quallity of service, gjør ofte mer vondt enn godt selv om tanken er god. trykk startmenyen, skriv cmd og trykk enter. Skriv ipconfig, les av din ipv4 adresse. gå inn på den adressen i nettleseren din. Google for brukernavn og passord evt les bruksanvisningen til ruteren.

Lenke til kommentar

Hva med å slå av QoS i ruteren? QoS, quallity of service, gjør ofte mer vondt enn godt selv om tanken er god. trykk startmenyen, skriv cmd og trykk enter. Skriv ipconfig, les av din ipv4 adresse. gå inn på den adressen i nettleseren din. Google for brukernavn og passord evt les bruksanvisningen til ruteren.

 

Det virker som dette funket! takker for forslag og hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...