Zahl Skrevet 29. april 2012 Del Skrevet 29. april 2012 Men til syvende og sist: bruker > kamera Lenke til kommentar
FnoFFen Skrevet 30. april 2012 Forfatter Del Skrevet 30. april 2012 Fokus-issues har jeg ikke hørt noe om fra de som har prøvd, fokus er identisk med D4 sin fokus og går ned til -2EV, som betyr ekstremt bra og på høyde med Canon sin beste på fokus 1DmkIV. Her er litt om fokusproblemene på D800: http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=41254176 Dette er det som gjør meg mest betenkt på å konvertere all den tid jeg bare har hørt lovord om Mark III's fokussystem. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Fokus-issues har jeg ikke hørt noe om fra de som har prøvd, fokus er identisk med D4 sin fokus og går ned til -2EV, som betyr ekstremt bra og på høyde med Canon sin beste på fokus 1DmkIV. Her er litt om fokusproblemene på D800: http://forums.dprevi...essage=41254176 Dette er det som gjør meg mest betenkt på å konvertere all den tid jeg bare har hørt lovord om Mark III's fokussystem. Ja og i tillegg har vel dette vært nevnt på et annet forum + at det var tatt opp i en "videotest" , litt bekymrende om ikke AF sitter som den skal . Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Fokus-issues har jeg ikke hørt noe om fra de som har prøvd, fokus er identisk med D4 sin fokus og går ned til -2EV, som betyr ekstremt bra og på høyde med Canon sin beste på fokus 1DmkIV. Her er litt om fokusproblemene på D800: http://forums.dprevi...essage=41254176 Dette er det som gjør meg mest betenkt på å konvertere all den tid jeg bare har hørt lovord om Mark III's fokussystem. Ja og i tillegg har vel dette vært nevnt på et annet forum + at det var tatt opp i en "videotest" , litt bekymrende om ikke AF sitter som den skal . Skal teste i dag; ikke noe tro på fokustrøbbel på D800, men skal gi beskjed hvordan ting oppfører seg her. Skal teste gjennom all optikk for å fokustune de gamle AF-D objektivene. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Fokus-issues har jeg ikke hørt noe om fra de som har prøvd, fokus er identisk med D4 sin fokus og går ned til -2EV, som betyr ekstremt bra og på høyde med Canon sin beste på fokus 1DmkIV. Her er litt om fokusproblemene på D800: http://forums.dprevi...essage=41254176 Dette er det som gjør meg mest betenkt på å konvertere all den tid jeg bare har hørt lovord om Mark III's fokussystem. Ja og i tillegg har vel dette vært nevnt på et annet forum + at det var tatt opp i en "videotest" , litt bekymrende om ikke AF sitter som den skal . Skal teste i dag; ikke noe tro på fokustrøbbel på D800, men skal gi beskjed hvordan ting oppfører seg her. Skal teste gjennom all optikk for å fokustune de gamle AF-D objektivene. Fokustrøbbel er vel å ta hårt i, men det sies at i enkelte situasjoner så søker D800 litt før den tar fokus, menst 5D lll får treff momentant . Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Enkelte påstår at det er bakfokus på venstre side vs høyre side, samt søker litt før fokus... skal teste i dårlig lys. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Morsomt der at Canikon ser ut til å ha byttet segmenter - D700 hadde bedre autofokus, mens 5DmkII hadde høyere oppløsning. Når er etterfølgerne her, og det ser ut til å være omvendt. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Morsomt der at Canikon ser ut til å ha byttet segmenter - D700 hadde bedre autofokus, mens 5DmkII hadde høyere oppløsning. Når er etterfølgerne her, og det ser ut til å være omvendt. Dette med fokus er litt "synsing", veldig ofte en logisk forklaring - så jeg er svært kritisk til en del bedrevitere på nett som mener ting. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 (endret) ..Syntes TGB. Edit: *dukker* Endret 30. april 2012 av Trondster Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. april 2012 Del Skrevet 30. april 2012 Morsomt der at Canikon ser ut til å ha byttet segmenter - D700 hadde bedre autofokus, mens 5DmkII hadde høyere oppløsning. Når er etterfølgerne her, og det ser ut til å være omvendt. Nyanser og små forskjeller i den ene eller andre retningen vil det alltid være , og jeg tror at "opphypingen" av D800 er vel stor i enkelte sammenhenger , dette har nok også noe med at dette er første 36 mp kameraet som er kommet og at det er Nikon som har kommet med det , totalt sett tror jeg ikke brukerne vil merke store forskjellen ved praktisk bruk av disse to . Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Må innrømme at jeg funderer litt på å prøve Nikon 800. Objektivene jeg har nå + kameraet burde, ifølge snittprisene på bruktmarkedet, skaffe meg rundt 17000. D800 = ca 23 000, altså mellomlegg på 6. Objektiver som utgangspunkt: Nikon AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED - ca 12500. Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II ca 15500. Totalt nærmere 34k. Med utgangspunkt i mk3. Mellomlegg kamera ca 11000. Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM ca 19000. Canon EF 24-70mm f/2.8L USM ca 10000. Totalt 40k. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Ja og du har god tid til å bestemme deg,snakket i dag igjen med fortvilte nettbutikker, de har gitt opp å skifte leveringsdatoer til folk, for de vet ikke hva de skal sette, da Nikon nekter å gi ut noen som helst info . Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Alltid kjekt å vente Får se hva det blir til, hadde vært morsomt å fått det på plass til midten av juni Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Alltid kjekt å vente Får se hva det blir til, hadde vært morsomt å fått det på plass til midten av juni Om du ikke har bestilt så tror jeg det kan bli problemer , nettbutikker anntyder at det like gjerne kan bli juli/august før alle som har bestilt til nå får sine kamera om det ikke skjer noe dramatisk fra Nikon , men som de sier, de må jette og beklager på det sterkeste men de kan ikke gjøre noe når produsenten ignorerer dem .... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Alltid kjekt å vente Får se hva det blir til, hadde vært morsomt å fått det på plass til midten av juni Om du ikke har bestilt så tror jeg det kan bli problemer , nettbutikker anntyder at det like gjerne kan bli juli/august før alle som har bestilt til nå får sine kamera om det ikke skjer noe dramatisk fra Nikon , men som de sier, de må jette og beklager på det sterkeste men de kan ikke gjøre noe når produsenten ignorerer dem .... Har lagt inn bestilling i dag, i det minste for å havne i køen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Ja og i dag ble forventet levering forskjøvet til i august, latterlig, ca 6mnd ventetid men Nikon fastholder at de ikke har leveringsproblemer, seriøse folk Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Lurer på hvor mange poster det er om D800-leveringstid her på forumet, jeg. Snekker'n - kan du ikke starte en blogg om emnet og heller poste der? Så kan alle som vil gå inn der og lese om daglige status-oppdateringer på bestillingen din? 3 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Lurer på hvor mange poster det er om D800-leveringstid her på forumet, jeg. Snekker'n - kan du ikke starte en blogg om emnet og heller poste der? Så kan alle som vil gå inn der og lese om daglige status-oppdateringer på bestillingen din? Tja hvor mange poster er det om andre ting, feks oppløsningen på bildebrikken osv osv ???? Bestillingen MIN ?????? Så vidt jeg vet så gjelder det hundrevis av kunder bare i Norge og titusenvis på verdensbasis, dermed skulle vel det være mere relevant nårtid kunder kan forvente å få et produkt som var annonsert leveringsklart den 22 mars enn andre erfaringer som kunn omfatter et titalls kunder som har fått produktet Men så er det vel slik at ikke all fakta er "ønskelig" at blir belyst :hmm: Lenke til kommentar
se# Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Bestillingen MIN ?????? Håper du får din D800 snart. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Tja hvor mange poster er det om andre ting, feks oppløsningen på bildebrikken osv osv ???? (..) Men så er det vel slik at ikke all fakta er "ønskelig" at blir belyst :hmm: At det er poster som omhandler emner som er interessante og som inneholder ny informasjon, vs poster som går på "det er fremdeles forsinket"? Og - en liten vesensforskjell på "belyst" og "gnåling med minst tre poster om samme emnet på hver dømrade side i hele tråden". Men - det er sikkert bare meg som mener det, og sikkert bare meg som alltid bare skal ha rett og nekter å innse sannheten. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå